نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:51

میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی ایلام حدود ۵۵ درصد است

ایلام-رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی ایلام حدود ۵۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علیمحمدی ظهر روز شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: برای حفظ حقوق عامه در باب تولید، اشتغال و راه و بهداشت و درمان مواردی که به حقوق مردم مربوط می‌شود، دادستان حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: ۱۳۳ هزار پرونده در سال ۱۴۰۱ وارد دستگاه قضایی استان شد که ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرونده موجودی داشتیم که دستگاه قضایی توانست در آخر سال به ۱۰ هزار و ۶۰۰ پرونده برسد.

رئیس کل دادگستری ایلام اضافه کرد: شورای رهنمون قضایی در استان تشکیل شده، این شورا به خاطر از بین بردن بن بست‌های قضایی و مشاوره‌های حقوقی در مورد پرونده‌های مهم و کثیر الشاکی است.

علیمحمدی افزود: ۱۷ جلسه شورای رهنمون قضایی در استان برگزار شد که ۹۰ موضوع به طور خاص در شورای رهنمون قضایی بررسی و پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: ما دنبال این هستیم که بین وقوع جرم و اجرای حکم کمترین فاصله انجام شود تا مردم احساس اجرای عدالت کنند، تمام هم و غم ما این است که در اجرای عدالت و در احقاق حق علاوه بر کسب رضایت مردم، اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه و نسبت به حاکمیت را جلب کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: میزان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ایلام از ۳۳ درصد به حدود ۵۵ درصد رسیده است.

علیمحمدی افزود: در سال گذشته ۴۶ بازدید از حوزه‌های قضایی استان انجام شده، در سال گذشته بر اساس نظرسنجی‌هایی که در قوه قضاییه به صورت آنلاین بدون دخالت ما صورت گرفت ۸۵ درصد از مردم و مراجعین به دستگاه قضایی استان اعلام رضایت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305890

مهمترین اخبار ایران و جهان: