نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:31

اجتماعات مهدوی منشا حرکت به سمت جامعه مهدوی است

کرمانشاه- امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به برگزاری و اهمیت اجتماعات مهدوی در نیمه شعبان، گفت: این اجتماعات منشأ تحولی برای حرکت کردن به سمت جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان باید معرفتی برگزار شود و خروجی این جشن‌ها، معرفت بیشتر نسبت به امام زمان (عج) باشد.

وی افزود: برگزاری اجتماعات مهدوی به ویژه در نسل جوان و نوجوان منشأ تحولی برای حرکت کردن به سمت جامعه مهدوی است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: حرم احمد ابن اسحاق (ره) همانگونه که رهبر انقلاب و بزرگان دینی تاکید کردند باید تبدیل به جمکران ثانی و قطب فرهنگی در جامعه شود و در آینده محلی برای اجتماع جوانان و نوجوانان عاشق امام زمان (عج) از نقاط مختلف کشور شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی رفته و تمدن سازی کنیم لذا برای حرکت به سمت تمدن سازی نیاز به تربیت تمدن ساز داریم و این تربیت باید در مدارس انجام شود ما باید به گونه‌ای امام زمان (عج) را معرفی کنیم که در وجود خود به امام احساس نیاز کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) به احوال ما شناخت دارد و ما باید خود را به امام نزدیک کنیم، که مقدمه آن این است که معلمین باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که دانش آموزان به امام نزدیک تر شوند والدین هم در کنار برنامه‌ها برای فرزندان خود برای معرفی امام زمان (عج) هم برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های فرهنگی هم برای معرفی امام به جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنند.

امام جمعه سرپل ذهاب در پایان یادآور شد: صاحب این مملکت امام زمان (عج) است و ما باید تلاش کنیم که زندگی مان امام زمانی باشد و سرباز امام باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078802

مهمترین اخبار ایران و جهان: