نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 13:28

فوت ۳۴۲ نفر در تصادفات جاده‌ای گلستان/ عابران پیاده و موتورسواران صدرنشین فوتی‌ها

رییس پلیس‌راه گلستان گفت: در سال جاری ۳۴۲ نفر در تصادفات جاده‌ای گلستان در سال جاری جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود شهرکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته کل فوتی‌های تصادفات گلستان ۲۹۸ نفر بوده و در ۱۱ ماه امسال ۳۴۲ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مجروحان تصادفات در سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ نفر بوده که در ۱۱ ماه امسال به ۳ هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

رییس پلیس‌راه گلستان خاطرنشان کرد: موتورسیکلت سواران و عابران پیاده ۵۲ درصد فوت تصادفات جاده‌های استان را در سال جا ی به خود اختصاص داده‌اند.

شهرکی گفت: ۱۴ درصد متوفیان تصادفات جاده‌های استان تا ۱۸ سال سن دارند، ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۱ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۱ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۰ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۰ درصد و ۵۵ سال به بالا ۲۴ درصد فوتی‌های تصادفات رانندگی جاده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: کامیون‌ها، کامیونت‌ها، وانت‌بارها، تریلی‌ها، سواری تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس‌ها بیشترین خودروهای موثر در وقوع تصادفات جاده‌های گلستان بوده است.

رییس پلیس‌راه گلستان تصریح کرد: محور علی‌آبادکتول به آزادشهر با ۲۲ فوتی، گرگان به کردکوی ۲۲ فوتی، گرگان به فاضل‌آباد ۱۸ فوتی، مینودشت به آزادشهر با ۱۴ فوتی، آق‌قلا به بندرترکمن با ۱۱ فوتی، یساقی به بندرترکمن با ۱۱ فوتی، کمربندی علی‌آبادکتول به فاضل آباد با ۹ فوتی، مینودست به گنبدکاووس با ۸ فوتی و سه راهی عطاآباد به شیرنگ با هفت فوتی پرتصادف‌ترین محورهای مواصلاتی استان در سال جاری بوده است.

شهرکی بیان کرد: عدم توجه راننده به جلو با ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با هشت درصد، تجاوز از سرعت مجاز با ۲۶ درصد و انحراف به چپ با ۱۴ درصد بیشترین علل تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده با شعار نشاط بهاری، پرهیز از خطر و آرامش بهاری ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راه گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی نیروهای پلیس‌راه در آماده‌باش کامل هستند و تمامی ایستگاه‌های پلیس در طرح مشارکت خواهند کرد.

شهرکی گفت: در راه‌های استان گلستان ۶۳ دوربرگردان نا ایمن وجود دارد، ۲۷ دوربرگردان استاندارد و ۱۷ دوربرگردان چپ گرد وجود دارد.

وی اضافه کرد: بریدگی نودیجه یکی از بریدگی‌های بسیار خطرناک و حادثه‌ساز است که باید هرچه سریعتر ایمن شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090490

مهمترین اخبار ایران و جهان: