نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:48

۱۶۴ میلیارد تومان عوارض مالیات در استان ایلام توزیع شده است

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۱۶۴ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایلام توزیع شده است.

غلامرضا جنتی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۱۶۴ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از این محل بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ایلام توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳ برابری را نشان می‌دهد. 

وی افزود: در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاری‌ها، ۴ میلیارد تومان به روستا‌های فاقد دهیاری، ۱۶ میلیارد تومان به امور عشایری، ۵ میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش و ورزش‌وجوانان استان و ۱۸ میلیارد تومان به وزارت کشور جهت امور عمرانی شهر‌ها و روستا‌های استان اختصاص یافته است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز در مجموع ۲۳۰ میلیارد تومان عوارض مالیات بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، امور عشایری و روستا‌های فاقد دهیاری استان ایلام توزیع شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۷۰ درصدی داشته است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از ابتدای سال ۱۴۰۲ همه اشخاص حقوقی مکلف به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شده اند که افرادی که فاکتور‌های خود را در بستر سامانه مودیان صادر نکنند مشمول جرایم مربوطه می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486102

مهمترین اخبار ایران و جهان: