نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 17:44

مدودف: اسرائیل از سلاح‌های ارسالی برای اوکراین استفاده می‌کند

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با هشدار درباره قاچاق تسلیحات از اوکراین به دیگر مناطق جهان، گفت سلاح‌های ارسالی غرب به کی‌یف هم‌اکنون در فلسطین اشغالی به کار می‌روند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) افشا کرد که رژیم موقت صهیونیستی در حال استفاده از تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین، علیه فلسطینیان است.

مدودف طی بیانیه‌ای گفت: «تسلیحاتی که نظامیان آمریکایی فراری در افغانستان به جا گذاشتند نیز بدون هیچگونه بازدارندگی و مانعی در تمام نقاط حساس استفاده خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره اشاعه تسلیحاتی بی‌ملاحظه غرب به رهبری آمریکا توضیح داد: «وضعیت بدتر هم خواهد شد و انتظار می‌رود موشک‌ها، تانک‌ها و هواپیماها به زودی از کی‌یف در بازار سیاه ظاهر شوند».

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: «حتی قبل از وقایع جاری، مقامات فاسد اوکراین همه چیزهایی را که از شرکای خارجی دریافت کرده بودند، می‌فروختند. کی‌یف هر چیزی را به‌ویژه گاز، نفت، غذا و مواد اولیه کشورهای دیگر را به سرقت می‌برد».

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533046

مهمترین اخبار ایران و جهان: