نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 15:22

رئیس جمهور روز پنجشنبه به استان فارس سفر می‌کند + برنامه‌ها

‌استاندار فارس گفت: آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه ۲۰ مهرماه و در پایان هفته جاری به فارس سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ‌ محمدهادی ایمانیه در یک نشست خبری اظهارداشت: رئیس جمهور در بدو ورود به فارس، شش قطعه کلان پروژه آزادراه شیراز-اصفهان به طول ٢١١ کیلومتر را افتتاح می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور کلنگ قطعه هشت این آزادراه که شروع آزادراه شیراز-بوشهر خواهد بود را به زمین زده و پس از آن راهی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) می‌شود و پس از زیارت این آستان مقدس، ساعت 15:30 بعدازظهر با مردم دیدار می‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه برای دیدار مردمی با ریاست جمهوری نیاز به کارت ورود نیست، افزود: دیدار مردمی دوم رئیس جمهور برابر برنامه‌ریزی‌ها صبح روز جمعه در شهرستان رستم خواهد بود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش یک روزه زمان سفر رئیس جمهور، گفت: برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر از جمله حضور ریاست جمهوری در شهرستان‌های گراش و لارستان لغو شده است.

استاندار فارس ادامه داد: در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث 1200 کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد.

ایمانیه اضافه کرد: از یکهزار روستای درگیر تنش و کم آبی فارس، تاکنون مشکل 200 روستا حل شده و 700 روستای دیگر استان نیز طی قرارداد انجام شده میان آبفا، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مدار رفع تنش آبی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئبس جمهور به زمین زده خواهد شد، عنوان کرد: این شهرک در فضایی به وسعت 20 هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی احداث خواهد شد.

استاندار فارس همچنین حضور در برنامه بزرگداشت حافظ، نشست هنرمندان، ادبا، شعرا، دیدار با دانشجویان جدیدالورود، شرکت در شورای اداری و بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.

ایمانیه یادآور شد: در این سفر توافقنامه 550 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال 27 هزار نفر منعقد خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون 28 هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری به فارس پیش‌بینی شده 4 برابر میزان مصوبات سفر نخست ایشان است.

به گفته استاندار فارس، 85 درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان اجرایی شده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532846

مهمترین اخبار ایران و جهان: