نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 20:16

معاریو: بدترین سال اسرائیل در دو دهه اخیر را شاهدیم

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی، شرایط فعلی رژیم اشغالگر را بدترین شرایط در دو دهه اخیر توصیف کرد و نوشت که از انتفاضه دوم به این سو چنین وضعیتی سابقه نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لِو رام» تحلیل‌گر نظامی روزنامه عبری‌زبان «معاریو» امروز (شنبه) در گزارشی با هشدار به سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشت که مقاومت در کرانه باختری به مجاورت صهیونیست‌ها رسیده است.

به نوشته وبگاه خبری العهد، او همچون دیگر سران اشغالگر، مقاومت را با عنوان جعلی «تروریسم» خطاب کرد و نوشت که این پدیده روز به روز قدرت بیشتری پیدا می‌کند و از ابتدای سال تاکنون ۳۴ اسرائیلی کشته شده‌اند. (آمار دقیق ۳۵ صهیونیست است و به نظر می‌رسد روزنامه معاریو هلاکت یک نظامی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته را از قلم انداخته است).

«لِو رام» با بیان اینکه «بدون تردید سال جاری سخت‌ترین سال از زمان انتفاضه دوم در دو دهه گذشته است»؛ افزود: «عمده عملیات‌های شدید در یک سال اخیر از جنین و نابلس و دیگر روستاهای این مناطق نشأت گرفته‌اند، اما چیزی که نهادهای امنیتی اسرائیل را در قبال تروریسم شگفت‌زده کرده، این است که این عملیات‌ها به تمامی کرانه باختری سرایت کرده است».

در ادامه این گزارش، دو شهر «الخلیل» و «یطا» از اصلی‌ترین مراکزی که به تازگی تحت تأثیر مقاومت قرار گرفته‌اند یاد شده است. نویسنده تأکید کرد که این دو شهر مرکز قدرت حماس به حساب می‌آیند.

نویسنده سپس نوشت که در دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که موج جدید عملیات‌های فلسطینی‌ها به وقوع پیوست، بارزه اصلی آن‌ها استفاده از چاقو و زیر گیری بود که فلسطینی‌ها به شکل انفرادی و بدون خط‌دهی از سوی گروهی، دست به حمله می‌زدند، اما اکنون سلاح گرم جای خود را به چاقو داده است.

به نوشته این تحلیلگر نظامی، دسترسی به سلاح در مناطق مختلف فلسطین همواره برای گروههای مقاومت میسر بوده است؛ اما شرایطی کنونی و افزایش رو به روز عملیات‌ها و «حمایت‌های ایران» و دسترسی بی سابقه به سلاح اصلی‌ترین عناصری هستند که می‌تواند نتایج ویرانگری در میدان نبرد برای اشغالگران داشته باشد.

 

نویسنده این گزارش سپس اذعان کرد که خنثی کردن عملیات‌ها از بُعد اطلاعاتی برای نهادهای امنیتی اسرائیل، بسیار دشوار شده است؛ به طوریکه در گذشته عمده عملیات‌ها از طریق ردیابی فروشندگان سلاح لو می‌رفت و این مسأله نقطه ضعفی برای گروهای مقاومت در کرانه باختری بود، اما امروزه به دلیل وفور سلاح در جامعه فلسطینی و انگیزه بالا برای انجام عملیات و همچنین از آن‌جایی که افراد به شکل انفرادی و بدون هماهنگی با گروههای مقاومت دست به عملیات می‌زنند، ردیابی و شناسایی و خنثی‌سازی این عملیات‌ها به شدت دشوار شده است.

در پایان این گزارش آمده است: «نهادهای امنیتی پیش‌بینی می‌کنند که تنش در کرانه باختری روز به روز افزایش خواهد یافت و بسیاری در این نهادها معتقدند که استفاده از نیروی نظامی یا استقرار بیشتر تجهیزات دفاعی، نمی‌تواند معجزه کند؛ در شرایطی که هیچ افقی در روابط میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دیده نمی‌شود».

چندی پیش روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی با اشاره به حملات راکتی در کرانه باختری، به عنوان یک پدیده جدید، نوشت: «این پدیده ما را به یاد غزه می‌اندازد که در ابتدا با راکت‌های دست‌ساز شروع کردند و اکنون پس از دو دهه به تدریج پیشرفت کرده و برد و دقت و تخریب موشک‌هایشان را افزایش داده‌اند».

شبکه کان، به عنوان تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز امروز در گزارشی گفت که نهادهای امنیتی این رژیم باید برای تشدید درگیری‌ها در چندین عرصه همزمان با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، آماده باشند.

پایان پیام /.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482046

مهمترین اخبار ایران و جهان: