نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 17:41

انجام‌ بیش از۱۵۷۰۰۰ کامیون تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: بیش از ۱۵۷۰۰۰ کامیون تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی کرمانشاه را انجام‌ دادند.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پنج ماهه نخست از سال جاری ۱۵۷ هزار و ۸۱۴ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کردند.

وی افزود: از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان باتردد ۵۷ هزار و ۶۹۷ دستگاه کامیون بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: ترددکامیون‌های حامل کالای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

عباس زاده به سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی نیز اشاره و بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه تردد ۴۱ هزار و ۹۲۲ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی سهم این مرز بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این گمرک رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار نیز ۲۷ هزار و ۷۹۹ دستگاه در پنج ماهه نخست سال جاری بوده که شاهد افزایش ۱۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات شوشمی و شیخ صله به ترتیب ۱۳ هزار و ۲۶ دستگاه و ۱۷ هزار و ۳۷۰ دستگاه بوده است.

عباس زاده در پایان با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گفت: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... از جمله کالاهای صادر شده از مرزهای این استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491583

مهمترین اخبار ایران و جهان: