نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 08:01

ماندگاری زائران اربعین زنجان بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان از بازگشت ۸ هزار و ۳۷۹ زائر از ابتدای آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی به زنجان خبر داد و گفت: آمار بازگشت زائران زنجانی نسبت به کشور پایین‌تر است که معنی آن ماندگاری بیشتر این زائران نسبت به میانگین کشوری است.

باقر سپهری، مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به قطعی شدن ثبت‌نام ۴۱ هزار و ۵۵۲ نفر از ۴۵ هزار ۷۹۵ ثبت‌نام‌کننده در سامانه سماح اشاره و اظهار کرد: ۳۰ هزار و ۴۷۲ نفر از این ثبت‌نام کنندگان آقا هستند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان با بیان اینکه ۸۶ درصد از زائران اربعین مرز مهران را برای عبور به کشور عراق انتخاب کرده‌اند، افزود: نزدیک بودن و فراهم بودن امکانات البته به دلیل تجربه‌ سال‌های گذشته در مهران از دلایل انتخاب این مرز است، والا در حال حاضر در دیگر مرزها از جمله خسروی که نزدیک‌تر از مهران است امکانات همطراز و حتی بهتر فراهم شده است.

وی از بازگشت ۸ هزار و ۳۷۹ زائر از ابتدای آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی به زنجان خبر داد و گفت: آمار بازگشت زائران زنجانی نسبت به کشور پایین‌تر است که معنی آن ماندگاری بیشتر این زائران نسبت به میانگین کشوری است.

سپهری میانگین کشوری ماندگاری زائران اربعین را ۶ روز اعلام کرد و گفت: تجمع و عدم چرخش زائران خطراتی را در پی خواهد داشت که فراهم نبودن امکانات مشکلات تغذیه، اسکان، گرمازدگی و ...  از جمله آن‌ها است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان به استفاده ۵۲ درصد از زائران اربعین از خودروی شخصی برای تردد تا مرز اشاره و تصریح کرد: تاکنون وقوع حادثه برای زائران زنجانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات عراقی‌ها معمولا یک روز بعد از اربعین به پایان می‌رسد، ادامه داد: زائران اگر برنامه‌ای برای ماندگاری بیشتر دارند باید به فکر فراهم کردن امکانات سفر باشند.

سپهری تاکید کرد: خدمات‌دهی موکب‌های ایرانی از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان به آغاز پروازهای زنجان به نجف از ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه یکشنبه ۱۲ شهریور اشاره کرد و افزود: ظرفیت همه چهار پرواز رفت پر شد و ظرفیت پروازهای برگشت بعد از اربعین هم پر شده است که بیانگر استقبال خوب زائران بود.

وی ادامه داد: هواپیمای پیش‌بینی شده برای پرواز از فرودگاه زنجان ایرباس ۳۲۰ با ظرفیت ۱۲۰ مسافر است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484083

مهمترین اخبار ایران و جهان: