نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 02:18

نگرانی مراکز وابسته به روسای جمهور سابق آمریکا از تفرقه‌ها در این کشور

مراکز فرهنگی وابسته به روسای جمهور سابق آمریکا ضمن اشاره به تشدید تفرقه‌ها در این کشور درباره آینده ایالات متحده ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۳ مرکز فرهنگی وابسته به روسای جمهور سابق آمریکا از گسترش تفرقه‌ها و وضعیت دموکراسی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد ۱۳ کتابخانه، موسسه و بنیاد وابسته به روسای جمهور ادوار مختلف آمریکا از هربرت هوور (۱۹۳۳-۱۹۲۹) گرفته تا باراک اوباما (۲۰۱۶-۲۰۰۸) خواستار محافظت از دموکراسی، حفظ نزاکت و احترام در گفتمان‌های سیاسی در بحبوحه تشدید تفرقه‌ها و قطبی‌سازی در این کشور شده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده آمریکایی‌ها منفعت بالایی در حمایت از جنبش‌های دموکراتیک و ارزش‌های حقوق بشر در سراسر جهان دارند، چرا که دیگر «جوامع آزاد» باعث کمک به «امنیت و رفاه» ایالات متحده می‌شوند.

در این بیانیه از مباحثه و اختلاف نظر به عنوان یکی از مولفه‌های محوری یک «دموکراسی سالم» نام برده اما تأکید شده «نزاکت و احترام در گفتمان‌های سیاسی خواه در رقابت‌های انتخاباتی و خواه در شرایط دیگر ضروری هستند.»

در این بیانیه از آشفتگی‌های اخیر در صحنه سیاست آمریکا ابراز نگرانی شده است: «آمریکایی‌ها منفعت بالایی در حمایت از جنبش‌های دموکراتیک و رعایت حقوق بشر در سراسر دنیا دارند زیرا جوامع آزاد در سایر نقاط دنیا به ایمنی و رفاه ما در داخل کمک می‌کنند. اما هنگامی که دیگران می‌بینند خانه خود ما آشفته است، آن منفعت‌ها لطمه می‌بینند.»

مراکز وابسته به روسای جمهور سابق آمریکا از مقام‌هایی که در انتخابات پیروز شده خواسته‌اند به عنوان الگو عمل کند و حکمرانی موثر خودشان را به گونه‌ای به نمایش بگذارند که مردم دستاوردهای آن را شاهد بشند.

پایگاه هیل درباره این بیانیه فراحزبی نوشته این نخستین بار است که مراکز فوق برای صدور چنین بیانیه‌ای با یکدیگر متحد شده‌اند. در این بیانیه از فرد خاصی نام برده نشده اما نگارندگان درباره آینده آمریکا و تفرقه‌های حزبی بر سر مسائل مختلف ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490439

مهمترین اخبار ایران و جهان: