نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 18:43

استاندار گیلان: بندر چمخاله آماده واگذاری به بخش خصوصی است

استاندار گیلان، بندر چمخاله را یک ظرفیت مهم گردشگری برای گیلان دانست و گفت: بندر چمخاله با بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به بخش‌های خصوصی و بهره‌برداری است.

 گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، اسدلله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر لنگرود با اشاره به افتتاح یک پروژه استانی در حوزه تولید مرغ در لنگرود اظهار کرد: ما در همین منطقه یک سرمایه گذاری در حدود ۲ هزار میلیاردی در زنجیره ارزش تولید مرغ در کشتارگاه مرغ شهرستان لنگرود داریم که به زودی افتتاح می‌شود.

وی بندر چمخاله را یک ظرفیت مهم گردشگری برای گیلان دانست و گفت: بندر چمخاله با بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به بخش‌های خصوصی و بهره‌برداری است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تولید چای خشک در گیلان به نسبت سال گذشته افزود: در خصوص چای ۲۷ هزار تن چای خشک در سال ۱۴۰۱ برداشت شد ولی امسال این آمار به ۳۳ هزار تن رسید که بسیار جای خوشحالی دارد.

عباسی از زیر خط ترافیک رفتن میدان گیل لاهیجان خبر داد و بیان کرد: تمامی کارهای فنی، کارشناسی و روشنایی میدان گیل لاهیجان انجام شده و دستور دادیم تا از امروز زیر خط ترافیک برود تا باری از دوش مردم برداشته شود.

وی با بیان اینکه هدف بعدی دولت در گیلان بعد از میدان گیل مسئله کنار گذر شهرستان لنگرود است، گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل میدان کنارگذر لنگرود داشته و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر احیای صنعت کشتی‌سازی در گیلان تصریح کرد: در کشتی‌سازی ما ناچار بودیم کشتی که کشور روسیه برای ما درست کرده، از طریق لیزینگ واگذار و با پرچم روسیه رفت و آمد کند ولی اکنون یک سرمایه‌گذار با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی وارد عمل شده و کار احداث کشتی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به احداث راه‌آهن رشت_ کاسپین با حضور رئیس جمهور افزود: تکمیل این راه‌آهن به رشد اقتصاد ریلی گیلان بسیار کمک می‌کند و به دلیل کار ساخت خط ریلی راه‌آهن رشت_ کاسپین در مراحل پایانی قرار داشته و به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی غیر از اعتبارات در بودجه سنواتی است، تصریح کرد: حدود ۲۰ همت معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار برای فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در سفر اول از رئیس جمهور گرفتیم و در حوزه  عمرانی از هفت هزار و ۵۰۰‌ میلیارد تومان حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا آذرماه سال جاری تخصیص پیدا کرده و ابلاغ شد که این امر نشان می‌دهد کار در حال  انجام است.

عباسی با تاکید بر جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های پزشکی، دفاعی، هوا فضا، صنعت و هسته‌ای بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط متخصصان داخلی اکنون توانستیم در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه نخست و در روش درمان بیماری تالاسمی به روش مغز استخوان رتبه دوم جهان را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در برهه‌های مختلف برای مردم به نمایش گذاشته شود، گفت: امروز در تولید پهپادهای رادار گریز از برترین کشورهای دنیا هستیم که این یک دستاورد بسیار بزرگ است به همین منظور بود که وقتی این دستاوردها در معرض دید مقام معظم رهبری قرار گرفت ایشان فرمودند که مردم در جریان نیستند و این همه عظمت این همه پیشرفت این پیشرفت‌ها باید بازگو شود.

استاندار گیلان حضور در انتخابات را یک تکلیف برای ملت ایران دانست و افزود: تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات مهمترین مسئله کشور به شمار می‌رود که در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار است. 

عباسی با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به توسعه و تزریق روحیه امید به کشور می‌شود، بیان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی، شاهد حضور گسترده مردم در رویدادهای مختلف بوده‌ایم که سبب رفع مشکلات کشور شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666339

مهمترین اخبار ایران و جهان: