نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 09:33

اتمام ساخت ۶ مخزن «مجتمع آبرسانی فارسجین» توسط بسیج سازندگی قزوین

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از اتمام ساخت ۶ مخزن برای مجتمع آبرسانی فارسجین شهرستان تاکستان خبر داد.

سرهنگ مهدی صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اجرای مجتمع آبرسانی فارسجین شهرستان تاکستان از سوی جهادگران و متخصصین فنی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: تعداد ۱۷ مخزن برای مجتمع آبرسانی فارسجین در نظر گرفته شده که احداث ۶ مخزن آن به اتمام رسیده و شامل مخزن‌های ۱۰۰۰ مترمکعبی مهین،۱۰۰ مترمکعبی شورجه، ۱۰۰ مترمکعبی سولی دره مهین، ۱۰۰ مترمکعبی هفت صندوق، ۵۰ مترمکعبی احمد آباد و ۳۰۰ مترمکعبی جرندق می‌شود.

وی افزود: با اتمام مجتمع آبرسانی فارسجین ۱۷ روستا شامل نیکوئیه، قلات دربهان، سولی دره دربهان، ساج، چنگوره، مایان، شناسوند، چنگوره، احمد آباد، هفت صندوق، مهین، سولی دره مهین، جرندق، شورجه، حسین آباد جرندق و طیوقچی از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه تا پایان امسال اجرای ۲ مخزن دیگر این پروژه به اتمام می‌رسد، گفت: در این راستا مخزن ۷۰۰ مترمکعبی حسین آباد در مرحله بتن ریزی دیوار و ستون قرار دارد و مخزن ۷۰۰ متر مکعبی طیوقچی نیز به مرحله قالب بندی و آرماتوربندی فونداسیون رسیده است.

صادق پور اضافه کرد: ساخت مجتمع آبرسانی از سال گذشته کلید خورده و امسال به صورت جدی پروژه آغاز شده و توسط بسیجیان و جهادگران سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر آب شرب ۱۷ روستای مذکور از چشمه ها، قنات و چاه موجود در منطقه تامین می شود به گونه ای که خیلی از روستاییان مهاجرت کرده اند و در زمان ازدحام و تراکم جمعیت به دلیل  (مراسمات، تعطیلات و...) از طریق جیره بندی و تانکر آبفا تأمین می شود و مردم در بعضی اوقات با قطعی آب مواجه هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650339

مهمترین اخبار ایران و جهان: