نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 20:46

اندیشه های مقام معظم رهبری پیوستگی عمیقی با قرآن کریم دارند

اراک- مسئول ترویج پژوهش حوزه های علمیه گفت:اندیشه های مقام معظم رهبری پیوستگی عمیقی با قرآن کریم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین جماعتی عصر سه شنبه در اولین پیش کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در اراک اظهار داشت: اگر به بیانات بیانات رهنمودهای مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف توجه داشته باشیم ظرفیت‌های خوبی برای پژوهش فراهم خواهد شد و اندیشه‌های قرآنی ایشان باید تبیین و در اختیار اقشار مختلف جامعه گذاشته شود.

کارشناس مسئول ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: حل مسائل و شبهات بنیادین با تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری امکان پذیر خواهد بود و ترویج و تقویت معارف دینی از این طریق امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب در مسئله اخلاق و معنویت حرف‌های بسیاری بیان شده و دنیایی از معارف در آن نهفته و در اینجا جملاتی بسیار دقیق مطرح می‌شود که جای کار کردن بسیار دارد و مصادیق مطرح شده مبانی قرآنی دارند و می‌تواند به عنوان زیرساخت پژوهش‌های قرآنی استفاده شود.

اندیشه های مقام معظم رهبری پیوستگی عمیقی با قرآن کریم دارند

حجت‌الاسلام جماعتی ادامه داد: در حوزه نظام خانواده اصل استحکام خانواده همچنین این ظرفیت وجود دارد و اینها مواردی هستند که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید روی آنها پژوهش داشته باشند.

وی افزود: در بیانات مقام معظم رهبری راهکارهای قرآنی، اخلاقی و حتی روانشناسی در رفع مشکلات جامعه و فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی ارائه شده و امروز باید پژوهش بر روی این بیانات رهگشا انجام شود و جای کار بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام جماعتی خاطر نشان کرد: اندیشه‌های مقام معظم رهبری پیوستگی عمیقی با قرآن کریم دارند و محققین امروز با کار پژوهشی باید این مسئله را به خوبی تبیین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283583

مهمترین اخبار ایران و جهان: