نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:27

وزیر ارشاد: دولت به دنبال تصدی‌گری در حوزه فرهنگ نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما نیازمند به کارگیری عناصر جدید در مدیریت فرهنگی هستیم، گفت: در این دولت به دنبال تصدی‌گری در حوزه فرهنگ نیستیم بلکه به دنبال نظارت، حمایت و تسهیل‌گری هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین مقاومت فرهنگی در برابر استیلای فرهنگی غرب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی جامعه ایرانی را عفیف‌تر، مومن‌تر و منسجم‌تر کرده و نسبت به ۵۰ سال پیش قدرت و صلابت دینی آن بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به کارگیری عناصر جدید در مدیریت فرهنگی هستیم، افزود: در این دولت به دنبال تصدی‌گری در حوزه فرهنگ نیستیم بلکه به دنبال نظارت، حمایت و تسهیل‌گری هستیم.

اسماعیلی اضافه کرد: کار باید به دست مردم و جبهه انقلاب انجام شود و باید انجمن‌های فرهنگی هنری و مساجد تقویت شوند.

رونمایی از سند موسیقی کشور به زودی

وی با اشاره به اینکه به زودی از سند موسیقی کشور رونمایی می‌شود، عنوان کرد: این سند توسط عده‌ای از هنرمندان این عرصه و مبتنی بر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری تدوین شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نام‌گذاری ۲۰ بهمن‌ماه به نام روز چهارمحال و بختیاری، گفت: مهم‌ترین مولفه این استان هویت انقلابی آن است.

وی ادامه داد: در حوزه مهندسی فرهنگی بودجه‌ای به استان‌ها اختصاص یافته است که به زودی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357039

مهمترین اخبار ایران و جهان: