نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:54

بزرگ‌ترین اجتماع کودکان کار سامان‌دهی شده در تبریز

بزرگ‌ترین اجتماع کودکان کار سامان‌دهی شده در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ۱۲ ژوئن، مصادف با ۲۲ خرداد ماه روز مبارزه با کار کودکان است، این روز توسط سازمان جهانی کار به این روز نامگذاری شده است و هدف از آن جلوگیری از کار اجباری کودکان است.

کار کودک از نظر سازمان بین‌المللی کار به آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی کودکان گفته می‌شود که باعث آسیب رسیدن به سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی کودکان می‌شود یا آموزش آنان را دچار مشکل می‌کند.

کودکان کار به بچه­ هایی اطلاق می‌شود که بنا به دلایلی مانند اعتیاد خانواده­، فقر و … دورانی را که باید تحت مراقب و آموزش بگذرانند مجبور هستند بار سنگین کار را از سن بسیار پایین تحمل کنند. برخلاف تصوری که غالبا وجود دارد محل کار کودکان کار لزوما خیابان نمی­‌باشد و آن­ها در مکان­‌هایی نظیر آجرپزی‌­ها، خیاطی‌ها، باربری­ها و مواردی از این قبیل مجبور به کار هستند.

 

در این میان شبه­‌خانواده­‌هایی وججود دارد که یکی از امن­‌ترین و شبیه­‌ترین مکان­‌ها به خانواده است که کودکان و نوجوانان بدون حامی و پشتوانه در جامعه می‌­توانند در این مکان به رشد سالم و کامل روحی و جسمی دست پیدا کنند. در یک کلام می­‌توان گفت شبه‌­خانواده یکی از دلایلی است که ما را به آینده و کم­تر شدن جرم، امیدوارتر خواهد کرد.

امروز به مناسبت روز مبارزه با کار کودکان یکی از این شبه‌خانواده‌های بزرگ ایران، بزرگ‌ترین اجتماع کودکان کار سامان‌دهی شده را برگزار کرد.

در این مراسم ۷۵۰ کودک کار ساماندهی شده در استان‌آذربایجان‌شرقی توسط موسسه خیریه فرزندان رحمت و حمایت بهزیستی استان برگزار شد.

در این جشن کودکان ساماندهی شده به همراه خانواده‌های توانمندسازی شده خودشان حضور داشتند و لحظات شادی را کنار هم سپری کردند.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی در گفتگویی گفته است که خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی کودک کارتن خواب خیابانی نداریم و همه کودکان کار صاحب سرپناه و خانواده هستند که این خانواده‌ها اکثرا تنگدست بوده و یا مشکلات دیگری دارند.

او در ادامه به موسسه خیریه فرزندان رحمت اشاره کرده است: فرزندان رحمت موسسه‌ای بزرگ برای ساماندهی کودکان خیابانی و کار است و تاکنون ۷۵۰ کودک کار و خیابانی از طریق این موسسه ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی همچنین از همه مردم خواسته است تا به هیچ وجه از کودکان کار و خیابانی خرید نکنند زیرا با هر کمک، به افزایش هر چه بیشتر این کودکان در خیابان‌ها کمک می‌کنید و ریشه‌کن شدن این موضوع سخت‌تر می‌شود چراکه جای کودک فقط مدرسه است و هر کودک کار و خیابانی که در کوچه دیدید به موسسه خیریه فرزندان رحمت معرفی کنید.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280583

مهمترین اخبار ایران و جهان: