نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 13:52

مجوز تولید ۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و گیاهی صادر شده/ پوشش بیمه‌ای فقط ۵۶ قلم فرآورده!

رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی و سنتی ایران با اشاره به صدور مجوز تولید ۵۰۰۰ قلم فرآورده طبیعی و سنتی گفت: تنها ۵۶ قلم از این فرآورده‌ها تحت پوشش بیمه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در نشست خبری سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار کرد: در قانون تشکیلات وزارت بهداشت انجام پژوهش در زمینه طب سنتی و بررسی و تحقیق در زمینه خواص دارویی گیاهان و امکانات تهیه و استفاده از داروهای گیاهی مورد تاکید قرار گرفته است و اسناد بالادستی همگی بر این موضوع تاکید دارند اما باید مشخص شود زمینه ترویج استفاده‌ از داروهای طبیعی و سنتی چگونه باید فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تعداد فرآورده‌های طبیعی و گیاهی و سنتی تایید شده در کشور ادامه داد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های تولیدکننده این فرآورده‌ها، در کارخانجات دیگر، داروهای طبیعی و گیاهی را می‌سازند. در حال حاضر حدود 5000 فرآورده طبیعی و 2300 فراورده سنتی نیز داریم که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند‌.

جمشیدی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای فرآورده‌های طبیعی و سنتی ادامه داد: در سال 92 تعداد 56 قلم فراورده طبیعی و سنتی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت اما میزان پوشش بیمه‌ای این فراورده‌ها دیگر افزایش نیافت و در همین میزان باقی ماند.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439939

مهمترین اخبار ایران و جهان: