نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 09:45

اشتغالزایی ۵۷۳ نفر با افتتاح ۳۶ طرح بخش کشاورزی در یزد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از افتتاح ۳۶ طرح بخش کشاورزی در قالب ۹۴ طرح عمرانی و تولیدی همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بخش کشاورزی استان با وجودی که در مجموع حدود یک درصد از کل سطح زیرکشت آبی کشور را به خود اختصاص داده، ۱/۳ درصد از تولیدات کشور را از آن خود کرده که موید بهره وری مناسب از زمین و آب توسط کشاورزان زحمتکش این خطه است.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت، تعداد ۳۶ طرح در قالب ۹۴ طرح بخش کشاورزی در حوزه آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور، باغبانی، مرتعداری و تجاری با اعتباری بالغ بر ۸۲۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر به طور همزمان افتتاح می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی از ۷۴ طرح آب و خاک شامل ۶۷ طرح سیستم‌های آبیاری نوین و هفت طرح قنوات با اعتباری معادل ۱۹۲ میلیارد تومان در شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، یزد، بافق، تفت، ابرکوه، خاتم و زارچ و بهره برداری از سه طرح صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن با سرمایه گذاری ۱۳۵میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۴ نفر در شهرستان‌های ابرکوه و تفت به عنوان مهمترین این طرح‌ها یاد کرد.

حاتمی‌زاده خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌ها می‌توان به بهره برداری از ۶ واحد گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت ۷۵۰ تن و سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۲ نفر در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، تفت و یزد و در بخش دام و طیور هم بهره برداری از تعداد ۱۱ طرح با سرمایه گذاری ۴۶۷ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۴۷ نفر در شهرستان‌های مهریز، یزد، اردکان، میبد و ابرکوه نام برد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441239

مهمترین اخبار ایران و جهان: