نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:14

مبنای اعلام عید فطر، روئیت هلال ماه است/عید فطر مصداق وحدت بین مسلمانان جهان است

امام جمعه سنندج گفت: مبنای اعلام عید سعید فطر، روئیت هلال ماه است و تا زمانی که ماه روئیت نشود نمی‌توان عید فطر را اعلام کرد و این در مناطق و اقلیم‌های مختلف متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سرشار از برکات الهی بود و مردم متدین شهرهای کردستان به ویژه سنندج در جلسات ختم قرآن که در مساجد جامع برگزار شد شرکت چشمگیری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: روز به روز به عظمت و اقتدار مکتب رسول‌الله افزوده و به جمع پیروان این دین الهی در سراسر دنیا اضافه می‌شود.

وی به دستاوردهای ماه مبارک رمضان گریزی زد و گفت: صبر و استقامت، غم‌خواری، تقویت کمک به همنوع و استحکام پایه‌های دین از برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری در این ماه است.

امام جمعه سنندج در ادامه از رسول خدا به عنوان بهترین و مهربان‌ترین فرد به امت نام برد و گفت: مهربانی پیامبر به ایتام الگو برای تمام انسان‌هاست.

وی اضافه کرد: عید سعید فطر از اعیادی است که خداوند از آن به عنوان جایزه آسمانی نام می‌برد که نماد زمینه‌ساز تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان است.

ماموستا رستمی گفت: مبنای اعلام عید سعید فطر، روئیت هلال ماه است و تا زمانی که ماه روئیت نشود نمی‌توان عید فطر را اعلام کرد و این در مناطق و اقلیم‌های مختلف متفاوت است..

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: خداوند در سه جای قرآن به این روز و جایزه بزرگی که به امت روزه‌دار اعطا می‌شود اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: روزه درجه و مقام انسان را بالا می‌برد همه فرشتگان الهی در زمان افطار روزه‌دار بر زمین فرود می‌آیند و این نشان از جایگاه روزه‌داری است.

ماموستا رستمی عنوان کرد: حتی استخوان انسان روزه‌دار عبادت می‌کند و ملائک به وجود روزه‌دار افتخار کرده و یکی از درهای بهشت به روزه‌داران اختصاص دارد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کسی که اهل جهاد باشد از درب جهاد وارد بهشت می‌شود، گفت: کسانی هم که اهل روزه و نماز و صدقه باشند از درهای خاصی که با همین عناوین نام‌گذاری شده وارد بهشت خواهند شد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: مسئولان ما باید با الگوگیری از بزرگان دین در مسیر خدمت به مردم به ویژه کمک به نیازمندان و توجه به ایتام با تمام وجود تلاش کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163139

مهمترین اخبار ایران و جهان: