نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 13:04

رهبران ادیان: اروپا و آمریکا از جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند

کنفرانس خبری رهبران ادیان ( ارامنه، آشوریان، کلیمیان، و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی و...) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، کنفرانس خبری رهبران ادیان ( ارامنه، آشوریان، کلیمیان، و نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی و...) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی امروز برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس منطقه را درگیر آتش کرده

اسقف اعظم ارامنه تهران سبو سرکیسیان، در این نشست گفت: متاسفانه از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی منطقه دچار تغییراتی شد و آتش آن را فرا گرفت.

وی افزود: تمام ما مردم خاورمیانه متاسفانه دچار بحران شدیم. تمامی مردم منطقه در تلاش هستند و همه توان را به کار می‌گیرند تا صلحی در منطقه ایجاد شود ولی تاکنون بی نتیجه بوده است.

سرکیسیان گفت: من با این اندیشه ها به شما خیر مقدم می گویم و به عنوان نماینده مسیحیان جنوب کشور در خدمت هستم. 

تعداد و شیوه کشته شدن غزه دل هر انسانی را به درد می آورد

ضیایی رئیس مرکز گفت وگوی ادیان  نیز در این نشست گفت: مرکز گفتگوی ادیان 30 سال است در حال همگرایی بین ادیان مختلف است و فعالیت می کند.

وی افزود: در این مدت تمام تلاش مرکز ادیان در جهت صلح و هم زیستی مسالمت آمیز بوده است.

ضیایی عنوان کرد: حملات وحشیانه رژیم اشغال گر قدس به کودکان و زنان و بیمارستان ها تاسف بار بوده است و به اماکن مقدس نیز حمله کردند، بعضی از این کلیساها 1600 سال سابقه فعالیت داشته اند.

رئیس مرکز گفتگوی ادیان گفت: تعداد و شیوه کشته شدن انسان ها در غزه دل هر انسانی را به درد می آورد و سازمان های حقوق بشری نیز اقدامات عملی برای آتش بس انجام نمی دهند.

وی افزود: این اقدامات را جامعه جهانی ادیان و همه پیروان ادیان الهی محکوم می کند.

دولت های اروپایی و آمریکا از جنایت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند

حاخام حمامی رهبر کلیمیان ایران نیز در این نشست گفت: هیچ خدا باور و انسان آزاده ای نمی تواند این جنایات را بپذیرد و این جنایات محکوم است.

وی افزود: متاسفیم که دولت های اروپایی و آمریکا از این اقدامات حمایت می کنند.

روحانی کلیمیان گفت: هر چه زودتر باید آتش بسی فراهم شد و امکان رسیدگی به مجروحان و آسب دیدگان فراهم شود.

وی ادامه داد: افرادی که در محاصره هستند باید فورا به آن ها کمک شود و امیدواریم این امر سریع تر به نتیجه برسد.

صهیونیست ها از اعتقادات یهودیت سو استفاده می کنند

حمامی لاله زار در پاسخ به سوالی راجع به تفکیک یهودیان و صهیونیست ها گفت: صهیونیست ها متاسفانه از بعضی اعتقادات یهودیت سو استفاده می کنند، یهودیت هیچوقت در پی جنگ و زورگویی نبوده است و این دو متفاوت هستند.

وی افزود: یهودیت و اسلام اشتراکات فراوانی دارند و همیشه با سازگاری در کنار هم زندگی کرده اند، ایران عزیز هم یکی از نمونه های این زندگی مسالمت آمیز بوده است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547539

مهمترین اخبار ایران و جهان: