نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 09:10

رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه‌نامه‌ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است، گفت: اهداف تدوین این شیوه‌نامه کاهش اطاله دادرسی و تسریع در پرداخت خسارات بدنی مصدومان تصادفات و نتیجه آن ترویج و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ صلح و سازش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدنصرالدین صالحی گفت: دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه‌نامه‌ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اهداف تدوین این شیوه‌نامه کاهش اطاله دادرسی و تسریع در پرداخت خسارات بدنی مصدومان تصادفات است و نتیجه آن ترویج و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ صلح و سازش است.

وی تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن شیوه‌نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی، این پرونده‌ها پس از تکمیل در مراجع انتظامی، به شوراهای حل اختلاف ارجاع و پس از هماهنگی با مراجع مربوطه از جمله شرکت‌های بیمه با قید فوریت نسبت به پرداخت دیات مصدومان تصادفات اقدام می‌شود.

صالحی بیان داشت: در خصوص تصادفات منجر به فوت و یا تصادفاتی که منوط به اظهار نظر مقام قضایی و صدور حکم است، همچنان مراحل رسیدگی در دادسرا و دادگاه‌ها پیگیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی از پانزدهم آبان‌ماه سال جاری در استان اجرایی می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561483

مهمترین اخبار ایران و جهان: