نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 00:09

ماه رجب غوغای مناجات و نزول رحمت الهی است

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ماه رجب غوغای راز و نیاز، مناجات، رحمت و بخشش الهی است که در آن باید فرصت را مغتنم شمرد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این ماه که تمام روزهای آن به دعا، راز و نیاز و مناجات آکنده است، به راحتی می‌توان از رحمت بی‌پایان الهی بهره برده و برای آخرت ذخیره‌ای ارزشمند اندوخت.

وی تصریح کرد: در این ماه مؤمنان فرصت پیدا می‌کنند تا با نزدیکی بیشتر به درگاه الهی دعا و مناجات کرده و طلب غفران و رحمت الهی کنند که جامعه ما امروز به شدت به چنین فضای معنوی و ارزشی نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: این ماه پرنعمت الهی را باید پاس داشته و قدر آن را بدانیم که آغازین روز آن با ولادت امام محمد باقر به زیبایی زینت پیدا کرده و قطعاً مؤمنان از فضیلت این ماه به ویژه اول، نیمه ماه رجب و آخر این ماه برای روزه‌داری و اعمال معنوی دیگر استفاده خواهند کرد.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: در این ماه ۱۳ تا ۱۵ رجب به عنوان ایام‌البیض و اعتکاف نامگذاری شده که از این فرصت نیز می‌توان به شایستگی برای خودسازی بیشتر استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در روایات و احادیث به کرات آمده که روزه‌داری در این ماه زمینه بخشودگی گناهان را فراهم کرده و به مؤمنان مژده داده شده که روزه‌داری و انجام دعا و نیایش در این ماه گناهان انسان‌ها را مانند برگ درختان به زمین می‌ریزد.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: مؤمنان باید این ماه عزیز را غنیمت شمرده و در ۲ ماه شعبان و رمضان نیز با اعمال نیک و شایسته بیش از گذشته خود را به درگاه الهی نزدیک‌تر کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در کنار روزه‌داری و اعمال توصیه شده، خواندن دعا و نیایش با فضیلت بسیار زیاد در این ماه توصیه شده که انتظار می‌رود در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاهد برگزاری آئین‌های بزرگداشتی در ایام ماه رجب باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993883

مهمترین اخبار ایران و جهان: