نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 18:58

روند جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور رضایت بخش نیست

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان معادل ۱۲ درصد از اعتبارات مصوب این سفر جذب شده است اما از روند جذب اعتبارات رضایت نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسین نژاد عصر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: محرک اصلی توسعه استان تأمین آب شرب است که پیگیری‌های مستمر از سوی مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: علت تأخیر در کلنگ زنی پروژه انتقال پساب پتروشیمی تأخیر در اتمام فاز مطالعاتی و برگزاری مناقصه آن بود اما در زمان قابل قبولی این پروژه را به اتمام خواهیم رساند تا کمکی برای بخش کشاورزی و صنعت استان شود.

وی افزود: در بخش انتقال حساب صنایع در استان همکاری‌هایی صورت گرفته اما رضایت کافی از بانک‌های خصوصی استان نداریم زیرا سرمایه گذاری خاصی از سوی این بانک‌ها در استان دیده نشده است.

حسین نژاد گفت: در صورت عدم رسیدن به تفاهم از طریق قانون برخوردها و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد زیرا در جلسات مشترک با رئیس جمهور هم این گلایه‌ها مطرح شده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در زمان بحران سوخت تاکید بر مدیریت مصرف سوخت در سطح استان بود و بهترین سبک مدیریتی اعمال شد؛ به گونه‌ای که در هیچ نقطه‌ای قطعی گاز صورت نگرفت زیرا تصمیمات حساس و کلیدی در زمان صحیح گرفته شد.

وی در خصوص انتصابات و شائبه دخالت در این امر گفت: در حوزه انتصابات بین نیروی بومی و غیر بومی، اولویت ما انتخاب نیروی بومی است اما این به منزله آن نیست که فرد مورد نظر تا پایان تصدی پست، بیمه شود و تغییری نکند بلکه عملکرد آنها مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

حسین نژاد تاکید کرد: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان معادل ۱۲ درصد از اعتبارات مصوب این سفر جذب شده است اما از روند جذب اعتبارات رضایت نداریم.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: از آنجا که دامپروری سهم بالایی در نرخ اشتغال خراسان شمالی را به خود اختصاص داده، در این راستا بیش از ۳۴ هزار رأس دام روستاییان و عشایر خراسان شمالی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان خریداری شد و شرایط بازار دام استان را تا حد زیادی سامان داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013539

مهمترین اخبار ایران و جهان: