نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 18:41

ورود بیش از 996 هزار خودرو به قم در ایام نیمه شعبان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: طی بازه زمانی 16 لغایت 19 اسفندماه امسال، بیش از 996 هزار و 520 دستگاه خودرو به شهر قم وارد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، حسین زنجیرانی فراهانی طی گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: طی بازه زمانی 16 لغایت 19 اسفند ماه سالجاری، افزون بر 996 هزار و 520 دستگاه خودرو به شهر قم وارد شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته‌است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران- قم، با تعداد 291هزارو 446 دستگاه خودرو، در ایام نیمه شعبان بوده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم کمترین میزان تردد ثبت شده طی ایام نیمه شعبان به را متعلق به محور باغیک- تفرش دانست و اظهار کرد: افزون بر12 هزار و 890 دستگاه خودرو طی بازه زمانی یاد شده ازاین محور به قم وارد شده اند.

وی در بخش دیگری از این گزارش به تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای مسافر طی سفرهای ایام نیمه شعبان ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در مجموع بیش از 14هزار و 583 نفر مسافر، طی بازه زمانی 13 لغایت 19 اسفندماه امسال توسط ناوگان عمومی از مبدا قم ( برون استانی) جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه ایام شعبانیه سال گذشته نزدیک به 2/5 درصد رشد داشته است.

زنجیرانی فراهانی یادآور شد: طی ایام نیمه شعبان، ۶۰ نفر عوامل راهدار، ضمن استقرار در محورهای جاده ای استان و مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران، نسبت به تامین ایمنی و تسهیل ترافیک راهها، در کنار دیگر خادمان عرصه راه به انجام وظیفه پرداختند.

وی  به نظارت مستمر و شبانه روزی همکاران حوزه معاونت حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اشاره کرد و گفت: بازرسی های محسوس و نامحسوس از مراکز ارائه خدمات سفر، هماهنگی جهت تامین ناوگان عمومی جابجایی زائران و ...از جمله فعالیت‌های این افراد طی ایام نیمه شعبان بوده است.

رنجیرانی فراهانی ضمن یادآوری این موضوع که با وجود کمبود ناوگان عمومی جاده‌ای برای ارائه خدمات سفر به زائران ایام نیمه شعبان، کمترین میزان شکایات را در مقایسه با سال گذشته در سامانه 141 داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بی تردید برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته توسط مسئولین کشوری و استانی و تلاش جمعی تمامی خادمان عرصه راه، موجبات همدلی در راستای ارائه خدمات موضوعه به زائران این ایام فرخنده را فراهم آورد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086967

مهمترین اخبار ایران و جهان: