نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:16

میراث فرهنگی و ارشاد به‎‌‎دنبال تقویت اقتصاد هنر باشند

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه میراث فرهنگی و ارشاد به‎‌‎دنبال تقویت اقتصاد هنر باشند، گفت: توجه به اقتصاد هنر از سوی دستگاه‌های متولی می‌تواند تضمین کننده ادامه‌دار شدن راه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر شنبه در آئین گرامیداشت هنر خوشنویسی قزوین که هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با تشکر از هنرمندان امروز که پرچم پرافتخار خوشنویسی را به اهتزاز درآورده‌اند اظهار کرد: نام نیکی که از خوشنویسی قزوین مانده تنها متکی به گذشته نیست بلکه تلاش‌های هنرمندان امروز نیز نقش بسزایی در آن داشته است.

استاندار قزوین ادامه داد: شأن خوشنویسی قزوین در سطح کشور و فراتر از مرزها شناخته می‌شود و این موضوع نهادینه می‌شود که قزوین زبانزد و صاحب سبک و ادعا در حوزه خوشنویسی است.

وی بیان کرد: در کنار سایر داشته‌های قزوین مسئولیت ما و شهروندان است که مزیت‌های قابل توجه استان را بشناسند و بشناسانند و ما نیز تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین متولیان و نیروهای مردم جایگاه استان را ارتقا دهیم.

این مسئول با بیان این نکته که سفر کنندگان به قزوین به بازدید از داشته‌های قزوین متعجب می‌شوند گفت: با توجه به این داشته‌ها باید به‌صورت جدی به اقتصاد هنر و اقتصاد میراث فرهنگی توجه کنیم، اداره‌های میراث فرهنگی و ارشاد باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند علاوه بر ارزش هنری باید روی اقتصاد آن باید کار شود.

وی افزود: قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی مهم کشور و مزیت یک‌میلیون گذر از قزوین حائز اهمیت است، اگر قرار باشد چیزی فروش برود و نمایش داده شود این حجم از فرصت دیده شدن نعمت این ارض جغرافیایی است.

اعلایی بیان کرد: قزوین دیار تاریخ و طبیعت است که فرهنگ منحصربه‌فرد و اصیل آن ریشه در تاریخ دارد و در بستر این ریشه‌ها افراد مهم و فرهیخته‌ای بالنده شده‌اند.

وی در خاتمه با تأکید بر این موضوع که ارگان‌های حاکمیتی باید به اقتصاد هنر خوشنویسی ورود کنند یادآور شد: توجه به اقتصاد هنر می‌تواند تسلسل و ادامه دادن راه از سوی نسل‌های بعدی را تضمین نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224967

مهمترین اخبار ایران و جهان: