نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 09:27

جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو فورا مداخله مستقیم کند

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین، جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وفا، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی تاکید کرد که کابینه رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل پیامدهای جنایات پی در پی علیه مردم فلسطین را بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی و سیاست جنگ نامحدود که کابینه فاشیست این رژیم دنبال می‌کند در سایه ارتکاب جنایت و کشتار روزانه مردم فلسطین، غیر قابل تحمل است.

ابوعلی بیان کرد: یکی از آخرین جنایاتی که صهیونیست‌ها مرتکب شده اند، حمله به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان فلسطینی و زخمی کردن تعدادی دیگر است.

وی اضافه کرد: جامعه بین الملل باید سکوت خود را در قبال این جنایات رژیم صهیونیستی بشکند و تنها به محکوم کردن این جنایات بسنده نکند بلکه برای حمایت از ملت فلسطین مداخله مستقیم و فوری انجام دهد.

ابوعلی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید تدابیر عملی برای ایجاد یک سازوکار حمایت بین المللی در خاک فلسطین با هدف اجرای قعطنامه‌های بین المللی مربوطه، اتخاذ کند.

وی از دادگاه کیفری بین المللی و نهادهای جهانی ذی ربط خواست به وظایف خود در خصوص بازخواست عاملان این جنایات وحشیانه و متوقف کردن نقض گسترده قوانین بین المللی عمل کنند.

ابوعلی ادامه داد: سران رژیم صهیونیستی از بازخواست و محاکمه شانه خالی می‌کنند و همین مسأله باعث تشویق هر چه بیشتر آنها برای ارتکاب جنایات دیگر می‌شود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز گذشته به همراه تجهیزات نظامی و چند بولدوزر به اردوگاه بلاطه واقع در شرق شهر نابلس در کرانه باختری حمله کردند. بعد از حمله این نظامیان صهیونیست، تک تیراندازها برفراز بام خانه‌ها مستقر شده و به سمت غیرنظامیان فلسطینی شلیک کردند.

در جریان شلیک این تک تیراندازها صهیونیست، دست کم سه جوان فلسطینی به نام‌های فتحی جهاد عبد السلام رزق (۳۰ ساله)، عبد الله یوسف محمد أبو حمدان (۲۴ ساله) و محمد بلال محمد زیتون (۳۲ ساله) به شهادت رسیدند.

علاوه بر شهادت این سه جوان فلسطینی، دست کم شش فلسطینی دیگر مجروح شدند. نظامیان صهیونیست حتی به خودروهای اورژانس رحم نکرده و به سمت آنها شلیک کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232567

مهمترین اخبار ایران و جهان: