نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 19:52

فیلم| تظاهرات ضد دولتی در جمهوری چک

مردم جمهوری چک روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در خیابان‌های پایتخت این کشور، تاکید کردند که منافع این کشور در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران شهروند جمهوری چک روز شنبه تظاهراتی را علیه  دولت این کشور  در خیابان‌های پراگ، پایتخت این کشور برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات فریاد می‌زدند که «منافع جمهوری چک در اولویت قرار دارد».

مردم جمهوری چک معتقدند که دولت این کشور تمام تمرکز خود را بر اوکراین قرار داده و چالش‌های اقتصادی این کشور را نادیده گرفته است.

سه هفته پیش نیز مردم جمهوری چک تظاهراتی تحت شعار «چک علیه فقر» برگزار کردند که طی آن تظاهرات کنندگان به دنبال جلب توجه دولت چک به وخیم شدن شرایط زندگی در این کشور بود. در ماه‌های اخیر شهروندان این کشور با افزایش قیمت‌های برق، سوخت و مواد خوراکی مواجه شده‌اند.

در جریان این تظاهرات، مشارکت کنندگان درخواستی را امضا کردند که طی آن از دولت خواستند اقداماتی را اتخاذ کند تا شرایط زندگی مردم بهبود یابد.

جمهوری چک از زمان حمله نیروهای روس به اوکراین به شدت از کی‌یف حمایت کرده است. این کشور برای ارتش اوکراین تسلیحات تهیه کرده و نیم میلیون آواره را پذیرفته است.

 جمهوری چک مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، با تورم فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند  که در سپتامبر در مقایسه با سال قبل به ۱۸ درصد رسید. «ویت راکوسان» وزیر کشور جمهوری چک اخیرا در واکنش به اعتراضات مردمی در توییتی نوشت: «ما می‌دانیم که دوست ما کیست و چه کسی برای آزادی ما خونریزی می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که دشمن ما کیست».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192667

مهمترین اخبار ایران و جهان: