نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 11:43

مجتمع‌های آبرسانی روستایی سرپل ذهاب در دست تعمیر

بخشدار مرکزی سرپل ذهاب از تعمیر و مرمت هشت مجتمع آبرسانی روستایی این شهرستان برای رفع مشکل کم آبی روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،سیروس صادقی در خصوص این طرح اظهار کرد: آب برخی از روستاهای این شهرستان از این مجتمع های آبرسانی تامین می شود که توسط پیمانکاران کار تعمیر تاسیسات این مجتمع ها به منظور رفع مشکل آب روستاهایی که دارای مشکل کم آبی هستند در دست انجام است.

وی اظهار کرد: آبرسانی به روستاهایی که مشکل کم آبی و یا افت فشار و قطعی آب دارند انجام می شود و تلاش بر این است با تعمیر این مجتمع های آبرسانی بتوانیم مشکل روستاها را برطرف کنیم.

بخشدار مرکزی سرپل ذهاب در ادامه گفت: همچنین در مجموع ۶ روستای شهرستان که به صورت عشایر کوچ رو هستند فاقد شبکه آبرسانی هستند که اهالی این روستاها تنها در فصل قشلاق در شهرستان حضور دارند و آب مورد نیاز اهالی این روستاها با تانکر آبرسانی سیار در زمان حضور آن ها تامین می شود.

صادقی ادامه داد: با توجه به فرسودگی شبکه توزیع آب و مشکلات مجتمع ها برخی روستاها دارای افت فشار و یا کمبود آب و یا قطعی به خصوص در فصل گرما هستند که اصلاح شبکه ها مورد پیگیری مسوولان است.

وی گفت: با توجه به فصل گرما به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب، همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

شهرستان سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت ۳۱ هزار انشعاب آب شهری و روستایی دارد.

این شهرستان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک آب روستایی است که در ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272667

مهمترین اخبار ایران و جهان: