نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 10:59

برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ر‌ه) در بیشکک

مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره ) با شرکت ایرانیان مقیم بیشکک در سفارت ایران در قرقیزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره ) با شرکت ایرانیان مقیم بیشکک در سفارت ایران در قرقیزستان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی درباره شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) توسط «سعید خرازی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور آغاز شد.

 خرازی در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌های معنوی و اخلاقی امام راحل (ره ) و نگاه ایشان به حکومت گفت: امام خمینی (ره ) رهبری بود که نگرش جدیدی را بر اساس احکام و قوانین اسلامی و ارزش های معنوی برای حکومت اعلام و آن را به جامعه جهانی عرضه کرد.

وی افزود : یکی از مهم‌ترین اسناد و یادگارهای بجامانده وصیت نامه سیاسی و الهی ایشان است.

سفیر گفت: از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی اما خمینی (ره) محبت واقعی ایشان به اهل بیت و قرآن بود. چنانکه در ابتدای  وصیت نامه خودشان نیز به این دو عنصر مهم توجه کرده و به همه مردم تمسک به این دو را توصیه می کنند. امام همه آنچه که بدست آورده بود ار این دو نعمت بزرگ می دانست.

خرازی ادامه داد: امام خمینی(ره)  در سیاست خارجی عزت را به ایران برگرداند. شعار نه شرقی نه غربی مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین کلام به یادگار مانده از وی است که به اصلی ماندگار در سیاست خارجی ایران تبدیل شده است. در قانون اساسی کشور نیز بر آن تصریح شده است . ماهیت و معنای اصلی این شعار حفظ استقلال در تصمیم گیری هاست.

در حاشیه این مراسم کلیپ «امام خمینی (ره )  یک حقیقت همیشه زنده است» پخش شد.

همچنین با پایان رسیدن ماموریت خرازی در قرقیزستان وی با ایرانیانی که در این کشور زندگی می کنند خداحافظی کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1262823

مهمترین اخبار ایران و جهان: