نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:11

خاموشی: امسال وضعیت بهتری در زیرساخت‌های مواکب اربعین داریم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه می‌گوید سازمان اوقاف با مواکبی که توسط بقاع و نیات واقفین تجهیز می‌شود، در ایام اربعین در مرزها و عتبات مقدسه حضور دارد. امسال وضعیت بهتری در زیرساخت‌ها داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گردهمایی موکب‌داران اربعین گفت: امروز اگر قدرت نظام اسلامی دست بالا دارد و به قدرت بازدارندگی رسیده که دشمن مجبور است سرفرود بیاورد، نشانه نظام تشریع منطبق بر نظام تکوین است و بشر می‌خواهد قاعده را بر هم بزند یکی طاغوت و دیگری حکومت عدل می‌شود طاغوت کسی است که مشی قدرت را طی کرده و خلاف رضایت حق عمل می‌کند، اینجاست که امام حسین علیه‌السلام می گوید مثل من حسین که والی عدلم نمی‌تواند با حاکم ظالم بیعت کند پس حق برگرفته از قواعد عالم وجود است و اگر می‌گوید جهاد کن و امر به معروف کن برای این اسکه مسیر بشر را بر اساس قواعد تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تابلوی رضایتمندی حق، تابلوی کربلاست، گفت: هرکه نتواند خود را به این تابلو نزدیک کند، در جبهه مقابل قرار می‌گیرد. در ایام اسارت با صحبت‌های زینب و ام کلثوم سلام‌الله علیهما اثبات حقیقت را شاهد هستیم. دشمن می‌خواهد بر حق پرده بیندازد، خدا اراده کرده حق پایدار باشد. کفار می‌خواهند ‌حق نباشد خدا مقابل اینها را وعده داده و بشارت می‌دهد در برابر آنها ایستادگی کنید پیروز می‌شوید.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: انقلاب اسلامی مهم‌ترین تابلویی که برای پیروزی انتخاب کرد، تابلوی ایثار بود که برگرفته از کربلا بود. دشمن می‌خواهد مقابله کند، اما توانش را ندارد. در طلیعه محرم اقداماتی انجام دادند، اما عُلقه مردم به این مکتب این قدر عمق دارد که با این حرکت‌ها نمی‌توانند مقابله کنند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین امسال پررونق‌تر از هرسال باید اتفاق بیفتد، گفت: حدود دو دهه تجربه است و می‌بینیم سال به سال بر رونق اربعین افزوده می‌شود و این از افتخاراتی است که پرچم اسلام دارد و در سراسر جهان اتفاقات عجیبی دارد می‌افتد. به موکب‌داران خسته نباشید عرض می‌کنیم. زبان الکن است از این همه ایثار و مجاهدت در درون و بیرون مرز. این توفیقات نیست مگر با خون‌بهای شهدایی که با ذکر یا زهرا و یا زینب سر از تنشان جدا شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف با مواکبی که توسط بقاع و نیات واقفین تجهیز می‌شود، در مرزها و عتبات مقدسه حضور دارد. هرسال سعی کردیم نقص‌ها را مرتفع کنیم. همکاری عراقی‌ها بیشتر شده است. برپایی موکب مشترک خیلی مؤثر است، ما امت قدرتمندی هستیم و در این مسیر باید پیش برویم. در جغرافیای سخت و آب و هوای گرم همه تلاش می‌کنند. امسال وضعیت بهتری در زیرساخت‌ها داریم.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1434067

مهمترین اخبار ایران و جهان: