نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 09:15

تقدیر از برگزیدگان مازندرانی در جشنواره ملی «هوای نو»

ساری- برگزیدگان مازندرانی در جشنواره ملی « هوای نو» ویژه هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین جشنواره ملی هوای نو ویژه هیئات و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران که در تالار وحدت تهران با حضور حجت الاسلام قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسئولان کشور، برگزار شد، شورای هیئات مذهبی نکا در بخش فراهیئات، هیئت مذهبی دختران یمنا در بخش هیئات و نوجوان هیئات و رسانه از شهرستان بهشهر شایسته تقدیر شدند.

همچنین در این جشنواره ملی، حجت الاسلام رضاپور در بخش مخاطب نوجوان از شهرستان ساری و کانون مستشهدین عاشورایی از شهرستان بابل به عنوان برگزیدگان کشوری معرفی که با اهدای جوایز از آنان تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام مجید باباخانی دبیر جشنواره در حاشیه این مراسم گفت: اساس کار مهرواره از آنجا شروع شد که بر این باور بودیم که هیئت به عنوان یک ظرفیت می‌تواند یکی از موتورهای پیشران کشور در چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی باشد و باید برای این ظرفیت سرمایه گذاری کرد.

جت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه ما چند سیاست کلان را در سازمان هیئت دنبال می‌کنیم، گفت: در مهرواره هوای نو در نظر داریم نگاه مردم به هیئت صرفاً مراسم و مناسک مذهبی یا اعیاد نباشد و تصوری که از هیئت و تشکلهای دینی داریم این است که یک اجتماع مؤمنانه برای احیای امور دینی است.

وی ادامه داد: این اجتماع خاصیت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد و هیئت علاوه بر اینکه می‌تواند مناسک داشته باشد اما نباید منحصر به مناسک باشد. هم قبل و هم بعد از مناسک هیئت می‌تواند برنامه داشته باشد و هیئت در کشور ما از برگزاری مراسم تبدیل به نهاد اجتماعی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433167

مهمترین اخبار ایران و جهان: