نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:29

ساماندهی اتباع خارجی در استان قزوین/ از ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی تا برگزاری برنامه های دینی، فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، دینی، ورزشی و اجتماعی از اولویت های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی است که انشاالله با برنامه ریزی مدون همچون گذشته شاهد برگزاری این رویدادهای فرهنگی در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، خسرو طریقی در کارگروه فرهنگی اتباع خارجی استان که با حضور جمعی از متنفذین و معتمدین اتباع خارجی استان قزوین در سالن جلسات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان برگزار شد، به اقدامات صورت پذیرفته توسط دولت به اتباع و مهاجرین خارجی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خدمات ارائه شده به پناهندگان، آوراگان و مهاجرین خارجی در ایران در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نیست و میزبانی از خیل عظیم این قشر در ایران نشان از درایت و نوع دوستی مردم و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عزیزان است.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری اتباع و مهاجرین خارجی غیر مجاز در دولت سیزدهم، اظهار کرد: مطابق قانون جاری در کشور، اتباع غیر مجاز می بایستی از کشور طرد شوند ولی با برنامه ریزی صورت گرفته در دولت و وزارت کشور، طرح ساماندهی و سرشماری اتباع خارجی در کشور و استان قزوین برگزار و برای تمام اتباع خارجی غیر مجاز در کشور و استان برگه سرشماری صادر شد. بر این اساس اتباع خارجی غیر مجازی که برای آنان برگه سرشماری صادر شده تا تعیین تکلیف نهایی می توانند در کشور حضور داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین تصریح کرد: دستور مقام معظم رهبری در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی غیر مجاز در مدارس ایران، نمونه ای بی بدیل از رأفت اسلامی ولی امر مسلمین جهان است به گونه ای که بر اساس شواهد و قرائن پس از اجرایی شدن این طرح در پنج سال گذشته، شرایط برای حضور تمامی اتباع خارجی حاضر در ایران اعم از مجاز و غیر مجاز به صورت رایگان برای تحصیل در مدراس فراهم می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان قزوین نیز با پیگیری های فراوان از اعتبارات ملی و بین المللی توانسته ایم طی چند سال گذشته 5 مدرسه 12 کلاسه، دو درمانگاه، تجهیزات درمانی، آموزشی و بهداشتی به منظور استفاده همشهریان قزوینی و اتباع خارجی در استان جذب کنیم و در آینده نزدیک نیز شاهد بهره برداری و افتتاح چند پروژه مشترک در این راستا خواهیم بود.

طریقی اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، دینی، ورزشی و اجتماعی از اولویت های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوده که انشالله با برنامه ریزی مدون همچون گذشته شاهد برگزاری این رویدادهای فرهنگی در سطح استان خواهیم بود.

در ادامه تعدادی از معتمدین و متنفذین افغانستانی حاظر در جلسه به بیان دیدگاه ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خود در استان پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185067

مهمترین اخبار ایران و جهان: