نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 05:05

۲پلیس زخمی و ۱۴۳ بازداشت،نتیجه اعتراض علیه شرکت‌های گازی در اتریش

درجریان اعتراضات علیه برگزاری نشست شرکت های گازی در پایتخت اتریش، حداقل ۲ پلیس زخمی و ۱۴۳ نفر بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در شهر وین، پایتخت اتریش، دو افسر پلیس در جریان درگیری‌ها و اعتراضات علیه نشست شرکت‌های نفت و گاز زخمی شدند.

در همین ارتباط گزارش شده است که پلیس ۱۴۳ نفر را در این تظاهرات بازداشت و برای سرکوب معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد.

گفته شده که برخی از معترضان تلاش کرده‌اند جاده‌های منتهی به هتل محل برگزاری کنفرانس سه روزه گاز اروپا را مسدود کنند.

فعالان محیط زیست از شرکت کنندگان در این کنفرانس به دلیل پیگیری پروژه‌های بهره برداری بیشتر از گاز طبیعی همزمان با تقاضای شدید و قیمت‌های بالا به دلیل جنگ در اوکراین انتقاد کرده‌اند. جاسمین دورگر از گروه صلح سبز، شرکت‌های گازی را متهم کرد که کسب‌وکار خود را به بهای نابودی اقلیم «زیر پوشش امنیت انرژی» ترویج می‌کنند.

فعالان محیط زیستی همچنین امیدوارند روز سه شنبه برای تظاهرات گسترده‌تر و بزرگ‌تر بتوانند زمینه لازم را فراهم کنند.

برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان در کشورهای اروپایی در حال نهادینه شدن است. دو روز پیش نیز، هم‌زمان با تظاهرات سراسری علیه تصویب لایحه افزایش سن بازنشستگی، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی فرانسه با انتشار تصاویری اعلام کردند نیروهای پلیس با خشونت و شلیک گاز اشک‌آور با مردم معترض در منطقه روستایی «سنت سولین» در غرب این کشور، برخورد کردند. همچنین شنبه گذشته نیز هزاران نفر از مردم این منطقه روستایی در اعتراض به ساخت یک منبع ذخیره بزرگ آب برای آبیاری کشاورزی، تجمع کرده بودند که نیروهای پلیس با آنها درگیر شدند. بنا بر گزارش‌ها در این درگیری‌ها شماری از معترضان و دست‌کم ۱۶ نیروی پلیس زخمی شدند؛ تصاویر نشان می‌دهد دست‌کم ۲ ماشین پلیس در آتش سوختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113323

مهمترین اخبار ایران و جهان: