نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 20:08

راه‌اندازی ۲ مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل‌آباد و پیربنو شیراز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از راه اندازی ۲ مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو شیراز با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف مددجویان این ندامتگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید احمدی در نشست مشترک با مسئولین اداره کل ندامتگاه های استان فارس اظهار کرد: بر اساس سیاست های نهضت سواد آموزی تلاش داریم توجه ویژه ای به امر آموزش زندانیان داشته باشیم و با برنامه ریزی گسترده و هدفمند تمامی زندانیان بیسواد و کم سواد را تحت پوشش آموزش ها قرار دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بر بهره مندی از ظرفیت نیروهای جهادی، انقلابی و ارزشی در سوادآموزی تاکید کرد و افزود: نهضت سوادآموزی، آموزش ۱۲ نوع سواد را در دستور کار خود دارد که از مهم ترین آنها می توان به سواد رسانه ای اشاره کرد.

احمدی گفت: سطح سواد افراد با بزهکاری رابطه معکوس دارد بنابراین هر چه آمار باسوادی در جامعه بالاتر باشد آمار بزهکاری، کاهش می یابد البته جزئیات و پارامترهای دیگری نیز در این خصوص وجود دارد و سواد یکی از مؤلفه‌ها و شاخص هاست.

وی تصریح کرد: آموزش زندانیان بی‌سواد نقش مهمی درارتقای فرهنگ عمومی، جلوگیری از بزهکاری و بازگشت مددجویان به جامعه دارد.

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: راه اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه های عادل آباد و پیربنو با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف، انجام پالایش اسمی مددجویان و جلب اعتماد و مشارکت سوادآموزان و آموزش‌دهندگان ندامتگاه‌ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد مورد شناسایی و در راستای آموزش آنها برنامه ریزی کرده ایم.

احمدی گفت: برای آموزش زندانیان، از کارکنان ندامتگاه به عنوان آموزش دهنده استفاده می کنیم و بیش از ۲۵ نفر از کارکنان ندامتگاه های فارس با نهضت سوادآموزی همکاری دارند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501067

مهمترین اخبار ایران و جهان: