نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 14:01

افزایش تدریجی و محسوس دمای هوا در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه افزایش محسوس دما را در استان مازندران شاهد هستیم.

احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه افزایش محسوس دما را در استان مازندران شاهد هستیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه افزایش دما هوای گرمی در استان مستقر است ضرورت دارد روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه هوای گرم تا روز پنج‌شنبه تداوم دارد، اضافه کرد: اواخر پنج‌شنبه انتظار داریم افزایش ابر را شاهد باشیم که در ارتفاعات نیمه غربی بارش برف و باران را شاهد هستیم.

اسدی تصریح کرد: روز جمعه با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی انتظار داریم روند کاهشی دما، وزش باد و در مناطق غربی استان همراه با بارندگی و در نیمه شرقی استان بارش‌های پراکنده باشیم.

وی یادآور شد: در ارتفاعات هم شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

معاون هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش برف برای تردد در محورهای کوهستانی به مسائل ایمنی توجه شود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یک‌شنبه علاوه بر کاهش محسوس دما شاهد بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات هم ابری و مه‌آلود با بارش برف خواهیم بود

اسدی گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668967

مهمترین اخبار ایران و جهان: