نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 13:13

رویکرد تحولی در فعالیت بقاع متبرکه آغاز شد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز رویکرد تحولی در فعالیت بقاع متبرکه و تدوین برنامه و بودجه فردی بقاع متبرکه در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام محمد نوروزپور در دوره آموزشی توانمندسازی عوامل اجرایی بقاع متبرکه فارس که با حضور جمعی از هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه استان فارس در شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای آستان های مقدس امامزادگان گفت: داشتن برنامه و بودجه و طبق برنامه نظام مند حرکت کردن یکی از اولویت های هر دستگاه و نهادی است و در حقیقت نقشه و چراغ راه یک سازمان است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: البته تا کنون نیز همه بقاع متبرکه در سراسر کشور برنامه عملیاتی دارند اما این برنامه برای همه آستان های مقدس به صورت واحد است.

وی ادامه داد: در خصوص بودجه، برای همه بقاع متبرکه حوزه های مختلف عمرانی، مدیریتی و جاری و فرهنگی در نظر گرفته شده بود که به نظر می رسد ارائه یک برنامه و نسخه واحد برای همه بقاع متبرکه با سطح بندی های مختلف چندان دقیق و صحیح نیست.

نوروزپور با بیان اینکه هیئت امناء هر بقعه بیشترین نقش را در تدوین برنامه و بودجه خواهند داشت، ابراز کرد: برای برنامه و بودجه هر بقعه از نظرات و پیشنهادات هیئت امناء استفاده می شود چنانچه بقعه ای کار عمرانی نداشته باشد می تواند در هنگام برنامه ریزی و در نظر داشتن بودجه بیشتر بر برنامه های فرهنگی و مدیریتی و جاری تمرکز کند و این حُسن برنامه جدید است که مطابق قابلیت ها و ظرفیت های هر بقعه در استان تهیه و تنظیم می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه و بودجه هر بقعه را دارای دو سر فصل کلی تسهیم و مصارف دانست و تاکید کرد: ایجاد سرفصل سرمایه گذاری در بودجه بقاع متبرکه یک از مهمترین ویژگی ها و اولویت های جدید است که در این برنامه برای هر بقعه متبرکه لحاظ می شود.

نوروز پور با تاکید بر این که فلسفه برنامه و بودجه فراهم ساختن یک نقشه راه برای عملکرد و فعالیت هر بقعه است گفت: این یک رویکرد تحولی برای بقاع متبرکه در استان فارس و سراسر کشور است و شاهد تحول و نوآوری در فعالیت های هر یک از آستان های مقدس با برنامه و بودجه دقیق و مطابق واقع خواهیم بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649223

مهمترین اخبار ایران و جهان: