نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 14:21

روسیه ۹ رزمایش نظامی بین‌المللی برگزار می‌کند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در سال جاری میلادی ۹ رزمایش بین‌المللی از جمله با هند، ارمنستان و پاکستان برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه در تدارک برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در سال ۲۰۲۳ با کشورهای مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا است.

رسانه‌های روسیه خبر دادند که وزارت دفاع این کشور از برنامه ویژه ارتش روسیه برای برگزاری ۹ رزمایش‌ نظامی بین‌المللی مشترک با دیگر کشورها خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به عنوان بخشی از همکاری نظامی بین‌المللی این کشور، در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است که تمرینات مشترکی با واحدهای نیروی زمینی نیروهای مسلح روسیه و ارتش‌های کشورهای خارجی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در توضیح برگزاری رزمایش‌های بین‌المللی اعلام کرد که یک رزمایش در چارچوب «سازمان پیمان دفاع جمعی» در خاک ارمنستان تحت عنوان «برادری فناناپذیر-۲۰۲۳» برگزار می‌شود.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که علاوه بر رزمایش در خاک ارمنستان، روسیه در هشت رزمایش نظامی مشترک با کشورهای هند، لائوس، پاکستان، الجزائر، مغولستان، ویتنام و کشورهای حوزه آسیای میانه حاضر می‌شود.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه اهداف همه رزمایش‌های سال جاری ارتش این کشور حفاظت از صلح و مقابله با تروریسم است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 950023

مهمترین اخبار ایران و جهان: