نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 08:30

خبر خوب| دفاع از رساله دکتری در زندان!/ این شاگردِ ممتاز راهِ دکتر قریب را ادامه می‌دهد

همه غم‌ها و دلتنگی‌ها و فکر و خیال‌ها را رها کنید. نسیم ماه رجب، دوباره وزیدن گرفته. در این ایام چه بخواهیم، چه نخواهیم سر کیف می‌آییم. این ماه، ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم است. نه هیچ شبی و نه هیچ زمستانی دائمی نیست. آفتاب می‌تابد و شاخه‌ها جوانه می‌زنند. هیچ وقت دیر نیست، این ماه، ماهِ شروع خودسازی است. پس بسم الله... .

گروه خبرخوب: امروز به خودیِ خود یک خبر خوب است. اولین روز از ماه رجب و آغاز فصل عبادت. برای بندگانی که در هر فرصتی به دنبال آشتی با خدا و در هر مناسبتی به دنبال بهانه‌ای برای یافتن اصل خویش هستند. اصلا مگر می‌شود در روز میلاد با سعادت امام محمدباقر؛ شکافنده علوم و گشاینده دروازه‌های دانش، حال و احوال‌مان بد باشد؟! مگر می‌شود، در آغازِ ماه عاشقی، بندگی و رحمت حالِ دل‌مان خوب نباشد؟ ماهی که آغازش با ولادت امام باقر (ع) و شب آرزوها، میانه‌اش با ایام اعتکاف و ولادت مولی الموحدین علی (ع) و پایانش با مبعث خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص) گره خورده است!

پس همه غم ها و دلتنگی‌ها و فکر و خیال‌ها را رها کنید. نسیم ماه رجب، دوباره وزیدن گرفت تا هزار بار ذکر «لا اله الا الله» را تمرین کنیم و صدقه‌ای را پس از صد مرتبه «استغفرالله الذی لا اله الا هو وحده لا شریک له و اتوب الیه» تقدیم نیازمندان کنیم. در این ایام چه بخواهیم، چه نخواهیم سر کیف می‌آییم. این ماه، ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم است. ماهی که به شما بشارت ‌می‌دهد که نه هیچ شبی و نه هیچ زمستانی دائمی نیست. آفتاب می‌تابد و شاخه‌ها جوانه می‌زنند.  هیچ وقت دیر نیست، این ماه، ماهِ شروع دوباره و خودسازی است. پس بسم الله...

*شاگرد ممتاز دکتر قریب راهش را ادامه می‌دهد!

اولین خبر خوب امروزمان در مورد یک شاگرد ممتاز است. شاگردی که حالا برای خودش پزشک نامداری شده و بیمارانش او را یکی از بهترین پزشکان کشور در تشخیص بیماری معرفی می‌کنند. نامش «منوچهر قارونی» است. این پزشک خوشنام، سال‌ها شاگرد دکتر «محمد قریب»، پزشک حاذق کودکان، بوده و از او خاطره‌ها به یاد دارد. شاگرد ممتاز دکتر قریب درس استادش را خوب پس می‌دهد.
بیش از ۳۶ سال است ۲ هفته یک بار می‌رود آسایشگاه کهریزک. سالمندان آنجا را رایگان معاینه می‌کند، مشاوره پزشکی می‌دهد و در صورت وجود مشکل، آن‌ها را برای ادامه درمان به بیمارستان معرفی می‌کند. دکتر قارونی بعد از فوت مادرش تصمیم می‌گیرد هر هفته به کهریزک برود. در این ۳۶ سال، هفته‌ای نیست که این کار را پشت گوش بیندازد.

دکتر قارونی می‌گوید: «وقتی می‌توانم با رفتنم دل‌شان را شاد کنم، چرا این کار را نکنم؟! این کار را می‌کنم برای خودم. برای دل خودم. تا همیشه شاد و سرحال باشم.» آقای دکتر خوشنام و با غیرت ما، خیر مدرسه‌ساز هم است. مدرسه دخترانه و پسرانه‌ای در مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان ساخته و آن را تقدیم کرده به کودکان و نوجوانان این سرزمین که می‌گوید نباید به هیچ دلیلی از حق تحصیل محروم شوند. دست مریزاد آقا دکتر الحق که خوب درس تان را یاد گرفته‌اید.

 

*معلولی که با ویلچر، تحریم‌ها را دور زده است!

خبر خوب بعدی مان را هم یکی دیگر از هم وطنان با غیرت کشورمان رقم زده است؛ آقای«محمد براتی»، توان‌یاب کارآفرین کشورمان، در شرایطی که تحریم اقتصادی دشمنان علیه ایران باعث شده تا برخی کالاها و محصولات توانبخشی کمیاب و گران شود، دست به کار بزرگی زده و با راه‌اندازی کارگاه ساخت ویلچر ایرانی بخشی از نیاز کشورمان را تامین کرده است.

از دیگر افتخارات آقای براتی این است که چون خودش جزء جامعه معلولان است و مسائل و مشکلات آن‌ها را با گوشت و استخوانش حس کرده، در به‌کارگیری نیروی انسانی مورد نیازش در کارگاه ویلچرسازی، به این اقشار توجه داشته و بیش از ۱۵۰ معلول جسمی _ حرکتی و مددجوی خاص را در این کارگاه مشغول به کار کرده است. او قهرمان این شهر است و معلولیت را به زانو درآورده و کارآفرین موفقی شده است و نمی‌خواهد که ایرانی‌ها برای خرید محصولات توانبخشی، مثل ویلچر، دستشان را پیش خارجی‌ها دراز کنند. خدا قوت آقای براتی. دست مریزاد.

*راه‌اندازی اتوبوس سیار امدادرسان، ویژه افراد بی‌سرپناه 

در فصل بارش‌های زمستانی و ورود جبهه هوای سرد، مسئولان شهرداری منطقه۱۸ تهران تصمیم گرفتند پیش از هرکاری رسیدگی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را در اولویت برنامه‌هایشان قرار دهند و به آن‌هایی که در گوشه‌ای از شهر در این روزهای سرد سرپناهی ندارند، پناه دهند. به همین دلیل، با راه‌اندازی اتوبوس سیار امدادرسان ویژه افراد بی‌سرپناه به یاری بی‌خانمان‌ها آمدند.
در همین راستا از ابتدای فصل زمستان، اتوبوس سیار امدادرسانی را راه‌اندازی شده است تا در حین گشت‌زنی، برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب سرپناهی مهیا شود. تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۷۵ نفر توسط عوامل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری شناسایی و به نزدیک‌ترین مددسرای منطقه انتقال داده شدند. خدا رو شکر.

*این زندانی از رساله دکتری‌اش دفاع کرد!

خبر خوب آخرمان در مورد یک زندانی رجایی‌شهر است. شاید بگویید مگر در زندان هم خبر خوب پیدا می‌شود؟ طبیعتا خیر اما فارغ از اینکه این زندانی به چه دلیلی در زندان است، خواستیم بگوییم که این مددجوی زندان رجایی شهر با حضور مسئولان زندان و ۵ نفر از رساله خود دفاع کرد. این مددجو دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران در رشته سلامت و رفاه اجتماعی است که شرایط ادامه تحصیل در زندان برایش فراهم شد.

 مدیر زندان رجایی شهر کرج می‌گوید: «با ایجاد زیر ساخت های لازم و تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز امکان تحصیل در ایام حبس برای تمام مددجویان علاقه مند به ادامه تحصیل توسط واحدهایی در زندان رجایی شهر فراهم شده است.»
هم‌اکنون ۱۱ نفر از مددجویان رجایی‌شهر در مقطع کارشناسی حسابداری و ۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد عمران و حقوق بین‌الملل در حال تحصیل هستند. خوش خبر باشید!

* هر کس از من چیزی بخواهد، به او می‌بخشم! 

در ابتدای بسته خبر خوب مان در مورد فضیلت فرا رسیدن ماه رجب برایتان گفتیم، اجازه بدهید بسته خبر مان هم با روایتی از این ماه پر برکت بگوییم؛ مرحوم «شیخ عباس قمی» در مفاتیح الجنان روایتی از رسول خدا (ص) نقل می‌کند که خدا فرشته‌ای به نام ملک داعی دارد و هنگامی که ماه رجب فرامی‌رسد، این فرشته هر شب تا صبح ندا می‌دهد که خوشا به حال تسبیح کنندگان و ذاکران خدا و خوشا به حال فرمانبرداران از خدا. حق تعالی می‌فرماید من همنشین آن کسی هستم که او همنشین من باشد و فرمانبر کسی هستم که فرمانبردار من است و آمرزنده آن کسی هستم که از من طلب بخشایش و آمرزش کند.
چقدر سخت است که از رحمت خدا در این ماه دور و از عبادت و راز و نیاز محروم باشیم و ریسمان میان خود و رب العالمین را پاره کنیم، در حالی که خدا فرمود: ماه رجب، ماه من و بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است. آن کسی که در این ماه مرا بخواند، من او را اجابت می‌کنم و هر کس از من چیزی بخواهد، به او می‌بخشم و هر کسی طلب هدایت از من کند، او را راهنمایی و هدایت می‌کنم. من ماه رجب را چونان ریسمانی بین خود و بندگانم قرار داده ام، هر کس این ریسمان را بگیرد، به من می‌رسد! 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 992023

مهمترین اخبار ایران و جهان: