نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 12:32

مادحین تراز در حوزه خدمات اجتماعی و جهاد تبیین نقش‌آفرینی می‌کنند

کرج- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: تربیت مداح تراز علاوه بر مهارت و علم به ترویج اخلاق، خدمات اجتماعی و جریان تبیین نیز کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین صبح دوشنبه در آئین افتتاحیه مجمع ذاکرین جوان (بضعه النبی (س)) که در آستان مقدس امام زاده طاهر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و تربیت مادحین نوجوان البرز در چهار حوزه به صورت خاص برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با دقت بالا اجرایی شود.

وی افزود: حوزه اول، پیرامون معارف و علوم ای است که مداحان نوجوان باید آموزش ببینند. این حوزه مربوط به آشنایی با زندگینامه اهل بیت، مقاتل و مراثی اهل بیت علیه السلام است.

این مقام مسؤول یادآور شد: حوزه دوم پیرامون مهارت‌های مداحی برنامه ریزی شده است که می‌توان به مباحثی همچون آهنگ‌ها نواها و الزامات مربوط به مهارت صوت و مجلس گردانی جلسه اهل بیت اشاره کرد.

ولایی برحق در خصوص مسائل آموزشی حوزه سوم، تصریح کرد: این حوزه پیرامون آموزش اخلاق و آداب مادحین نوجوان است، با توجه به جایگاهی که نوجوانان امروز، در آینده قرار است در تریبون‌های مذهبی به دست آورند ضروری است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: خدمت به درگاه سید و سالار شهیدان علیه السلام الزامی است، ما مسلمانان هرچه داریم از کرامت و الطاف اهل بیت علیهم السلام است.

ولایی بر حق با اشاره به تعبیر رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «محرم و صفر است انقلاب را زنده نگهداشته است»، بیان کرد: پایه‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر آموزه‌های دینی ما از سید و سالار شهدا علیه السلام رقم خورده است فلذا معتقدیم بقای انقلاب نیز با تکیه بر همین آموزه‌ها خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: حوزه چهارم آموزشی مادحین نوجوان استان البرز که بسیار حائز اهمیت است به جهاد تبیین اشاره دارد در این میان ضروری است که دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین فعالیت‌های جریان معاند تبیین شود.

وی گفت: دشمن دسیسه‌ها و حیله‌های خود را همواره علیه جبهه مقاومت به کار گرفته است، باید تبیین شود این مخالفت‌ها و آشوب‌هایی که علیه انقلاب ایجاد می‌شود با چه هدف و منظوری است؟

این مقام مسؤول در پایان با تاکید بر اینکه تربیت مادحین نوجوان در این ۴ حوزه سرمایه‌های استانی را تقویت خواهد داد، گفت: امر آموزش که با تقویت صورت بگیرد شاهد مادحینی خواهیم بود که در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف توانمند بوده و به مادحین تراز نزدیک خواهند بود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تربیت و آموزش مادحین تراز انقلاب، می‌توان علاوه بر مهارت، علم-اخلاق و خدمات اجتماعی و جریان تبیین کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از طراحی و برنامه ریزی آموزش ویژه مادحین نوجوان در البرز خبر داد و گفت: تربیت مداح تراز علاوه بر مهارت و علم به ترویج اخلاق، خدمات اجتماعی و جریان تبیین نیز کمک خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992523

مهمترین اخبار ایران و جهان: