نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 08:53

اعمال ماده 65 حق قانونی اروند است، اما معطل آن نمی‌مانیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: اعمال ماده 65 قانون بوده و حق اروند است، اما تمام تمرکز خود را معطوف به این موضوع نخواهیم کرد و کارها را با هم‌افزایی بین بخشی پیش می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، «علی زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه اروند در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر دچار آسیب‌های فراوان فرهنگی هستند که البته این موضوع با یک فرهنگ‌سازی عمومی قابل حل است و در همین راستا، پیگیر راه‌اندازی شورای فرهنگ عمومی در منطقه آزاد اروند هستیم.

وی افزود: در سه ماه گذشته، بالغ بر ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری تهیه شده و در حوزه اقتصادی نیز کارهای خوبی صورت گرفته که در آینده نزدیک برای منطقه ملموس خواهد بود. بر همین اساس در سال جاری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان به بخش تولید تسهیلات تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه دائمی از محصولات تولید منطقه در محل سازمان منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی خواهد شد. حق اروند این است که نمایشگاه موضوعی در این منطقه برگزار شود و تلاش داریم تا در نمایشگاه‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی شرکت فعال و دائم داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: اعمال ماده ۶۵ را حق خود می‌دانیم چرا که قانون مصوب کشور است و هر قانون دیگری در این خصوص اعمال شود از آن تمکین خواهیم کرد، اما قرار نیست به واسطه پرداختن به این موضوع فرصت خدمت را از دست دهیم. در حال حاضر نیز تعامل خوبی در منطقه وجود دارد و کارها را با هم‌افزایی پیش می‌بریم.

زارعی ادامه داد: برنامه این سازمان پیگیری اهداف مناطق آزاد است و برای این امر در تمامی بخش‎ها تسهیل لازم در بخش تولید و صادرات ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تعامل مدیریت جدید این سازمان با نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاکنون همکاری خوبی با نمایندگان مجلس داشته‌ام و هر کاری که نیاز به پیگیری بوده به دست ایشان صورت پذیرفته است، برخلاف شایعات، ایشان هیچگونه دخالت، اعمال نظر و یا توصیه‌ و یا خواسته شخصی از سازمان منطقه آزاد اروند نداشته‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اقداماتی که ستاد اربعین این سازمان در پایانه مرزی شلمچه در حال صورت دادن است، گفت: بسیاری از نواقصی که در سال‌های گذشته احصاء شده بود در حال رفع است و در موضوعاتی همچون تأمین آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و حمام، استراحت‌گاه، منبع آب، سایبان و .. کار شروع شده و در حال حاضر نیز در این حوزه‌ها فعالیت تداوم دارد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامعه شهرک اربعین در شلمچه، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و در فرآیند برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، بخش تجاری این مرز دچار اختلال می‌شد چرا که جانمایی فعلی مواکب، مسیر تردد ترانزیتی را مختل کرده است، لذا برای منفک‌سازی مسیر تردد زائران از مسیر ترانزیتی، طرحی را تدوین کردیم تا بر اساس آن جاده جدیدی در مسیر پایانه احداث و مواکب نیز با معماری ایرانی-اسلامی که توسط کارشناسان طراحی خواهد شد، اقدام به احداث مواکب خود کرده و در سایر اوقات سال نیز از این مکان به عنوان بازارچه مرزی استفاده شود که این طرح با مخالفت موکب‌داران مواجه شد.

زارعی در خصوص ظرفیت‌های مینوشهر یادآور شد: پیگیر فعال سازی میدان نفتی این جزیره هستیم، چراکه فعال شدن این میدان نفتی به آبادانی این منطقه کمک خواهد کرد و موجب رونق اقتصادی منظقه خواهد شد، ضمن اینکه مینوشهر یکهاب کم نظیر گردشگری است که تا کنون به آن توجه نشده است. این بخش از بدیهی‌ترین امکانات ابتدایی زندگی برای شهروندان محروم است و در نظر داریم همانگونه که برای شلمچه مدیریت توسعه ایجاد شده بود، برای مینوشهر نیز چنین چارتی در سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284023

مهمترین اخبار ایران و جهان: