نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 13:23

غرب مازندران هاب صادرات مرکبات و کیوی می شود

تنکابن- استاندار مازندران با اشاره به مزیت های غرب استان گفت: این منطقه به عنوان هاب صادرات مرکبات، کیوی و گل وگیاه تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران، فعال کردن باغات غرب استان را به عنوان مرکز اصلی تولید محصولات باغی ضروری برشمرد و گفت: این باغات با نگاه صادرات محور باید فعال شود.

وی از کیوی به عنوان محصول استراتژیک یاد کرد و گفت: میدان وسیعی شامل روسیه، چین و هند وجود دارد و باید برای ورود به این بازارها برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

وی با بیان این که سال گذشته اقدامات مهمی را برای صادرات کیوی انجام دادیم، گفت: توانستیم مشکل موجود در بازار هند را حل کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه ویژه‌ای را برای غرب مازندران اجرا کنیم تا این منطقه به هاب صادرات مرکبات و کیوی و گل و گیاه تبدیل شود.

حسینی‌پور به مزیت‌های غرب مازندران اشاره کرد و درباره پایانه صادرات گل و گیاه در غرب استان گفت: جلساتی را با سرمایه‌گذار داشتیم و یک سری مسائلی در درون مجموعه وجود دارد که باید حل و فصل شود.

استاندار مازندران گفت: ما آمادگی برای انجام کار فاخر را داریم زیرا وجود پایانه صادراتی برای غرب مازندران دارای اهمیت است و باید مسائل حقوقی فراروی آن حل و فصل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1358023

مهمترین اخبار ایران و جهان: