نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 17:49

اجرای طرح دادرس باعث افزایش ایمنی دانش‌آموزان در مدرسه

کرج- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: اجرای طرح دادرس باعث افزایش ایمنی دانش‌آموزان در مدرسه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم رئیسی در بازدید از اجرای طرح دادرس توسط دانش آموزان استان در کانون شهید سبحانی اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار، در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می‌یابند.

وی ادامه داد: مدرسه به عنوان مکانی که دانش‌آموزان، زمان زیادی در آن حضور دارند، می‌بایست محیطی ایمن و به دور از تهدید و مخاطرات باشد. به گونه‌ای که والدین، با آرامشِ خاطر، فرزندان خود را به مدرسه بسپارند و دانش‌آموزان نیز بدون نگرانی از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی به تحصیل و پویایی بپردازند.

رئیسی گفت: اهمیت این قشر از جامعه تا حدی است که اصول ده‌گانه برای تاب‌آورسازی شهرها در برابر سوانح نیز به این موضوع پرداخته و بر ارزیابی ایمنی مدارس، تنظیم برنامه‌های درسی و آموزشی در خصوص کاهش خطرپذیری بلایا، ترویج و گنجاندن دانش کاهش مخاطرات و اثرات بلایا در برنامه‌های درسی مدارس در همه سطوح تأکید داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز در ادامه گفت: آموزش و پرورش استان با همکاری جمعیت هلال احمر با اجرای طرح دادرس باعث افزایش ایمنی دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی در برابر حوادث، آموزش کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه و اطلاع‌رسانی به خانواده‌های آنها، شاهد تغییرات قابل توجهی در ارتقا آگاهی و انگیزه اجرای اقدامات کاهش خطرپذیری در سطح جامعه شده است.

وی متذکر شد: البته دانش آموزان مجبور نیستید دوره را در زمان مشخص و محدودی مطالعه کنند، با این حال اگر تاکنون دوره دادرس را نگذارنده‌اند، بهتر است از ابتدا و به ترتیب شروع کنند. در انتهای دوره یک آزمون وجود دارد که می‎‌توانید دانش خود را بسنجید. پس از تکمیل تمام بخش‎‌ها، می‌توانید بعد از ۲۴ ساعت یک گواهینامه رایگان دوره مجازی دادرس را دانلود کنند و با تحویل آن به کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر در دوره‌های تکمیلی شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313523

مهمترین اخبار ایران و جهان: