نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 16:22

پیگیر کاهش معطلی کامیون‌ها در گمرک بیله سوار هستیم

بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: پیگیر اجرایی شدن برنامه‌های تدارک دیده شده برای گمرک و پایانه مرزی بیله سواربرای کاهش معطلی کامیون‌ها در گمرک بیله سوار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: پیگیر اجرایی شدن برنامه‌های تدارک دیده شده برای گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار برای کاهش معطلی کامیون‌ها در گمرک بیله سوار هستیم،

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش کامیون در محوطه گمرک و پایانه مرزی طی یک ماه گذشته افزود: پیش بینی‌های لازم برای تأمین پارکینگ ناوگان حمل بار حاضر در کمربندی صورت پذیرفته و اقدامات لازم در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از تجهیز پایانه مرزی بیله سوار به سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی خبر داد و گفت: تجهیز پایانه مرزی بیله سوار به سیستم نوبت‌دهی زمینه برای ایجاد نظم و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و بازرگانان فراهم شده است.

اصغری با اشاره به ترخیص روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از گمرک جمهوری آذربایجان ادامه داد: در سال‌های گذشته روزانه ۱۵۰ دستگاه کامیون وارد پایانه می‌شد که امروزه این تعداد به پانصد دستگاه رسیده است که ترخیص این تعداد کامیون نیازمند همکاری گمرک کشور مقابل است.

وی تفکیک کامیون‌های حاضر در گمرک بیله سوار را از دیگر اقدامات انجام شده برای نظم بخشی به ورودی و خروجی گمرک این شهرستان عنوان کرد و گفت: طی روزهای اخیر و برای کاهش ترافیک در محورهای منتهی به گمرک، کامیون‌های ترانزیتی به سمت تیرپارک و کامیون‌های صادراتی به محوطه پایانه هدایت شدند علاوه بر این لیست کامیون‌های بومی نیز استخراج شده که برای این‌ها هم برنامه مشخص خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918169

مهمترین اخبار ایران و جهان: