نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 13:12

مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند

امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند، اکنون نیز در کنار نیروهای مسلح هستیم و اگر اجازه دهند تک به تک آماده حضور در میدان جنگ و مقابله با ظالمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا سید محسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با بیان اینکه امید که همواره مدافع حق و مظلومان و مخالف ظالمان باشیم، اظهار داشت: ابتدا پاسخ اخیر تنبیه نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی را به همه ملت ایران به ویژه مردم شریف کردستان تبریک عرض می‌کنم، این حرکت غرورآفرین هیمنه توخالی و پوشالی اسرائیل را در هم شکست.

وی گفت: بعد از 50 سال هیچ کشوری نتوانسته کوچکترین حمله‌ای به سمت اسرئیل کند اما جمهوری اسلامی با اقتدار توانست که به خاطر دفاع از مردم و پرچم، حساس‌ترین مناطق اسرائیل را در هم کوبید. هیچ کس نمی‌تواند این پیروزی را توجیه و نادیده بگیرد.

دفاع از شرف و خاک کشور مقدس است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به آئین دین اسلام که جنگ تعریف شدنی نیست، اما دفاع از شرف، کرامت، خاک و پرچم همیشه در تاریخ مقدس و مکرم بوده است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در حالت تدافعی بوده و اکنون نیز هست، البته این آمادگی دفاعی ایران، به معنی جنگ‌طلبی نیست، بلکه به معنای مدافع صلح و امنیت پایدار است.

وی کردستانی‌ها را سرزمین‌دوست، وطن‌دوست و ایران‌دوست توصیف کرد و افزود: کُردها همواره از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اجازه نداده‌اند که بدخواهان به کشور نفوذ کنند و همواره مدافع نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و هستند همانگونه که زمانی که شوروی به این استان هجمه آورد و یا گروهک‌های ضدانقلاب مزدوری کردند، در مقابل آنان ایستادند.

ماموستا حسینی بیان کرد: امروز نقطه به نقطه خاک استان کردستان به ویژه همین آبیدر سنندج که مردم در سایه امنیت پایدار در آنجا می‌نشینند و تفریح می‌کنند، به برکت خون شهدای مقدسی است که در آن مکان‌ها ریخته شده است.

مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند

وی با بیان اینکه امنیت پایدار امروز کردستان مرهون رشادت‌ها و خون پاک شهدا و جانفشانی‌های متولیان امنیت است، اظهار کرد: مردم کردستان نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و هیچ‌گاه اجازه ذره‌ای شیطنت به دشمن را نمی‌دهند همانگونه که در طول 45 سال اخیر این وفاداری را به اثبات رسانده‌اند.

خطیب جمعه سنندج خاطرنشان کرد: کُردها در طول 800 سال گذشته به خاطر حفظ شرف، ناموس، عزت و خاک سابقه مبارزه را داشته و اجازه هیچ سوءاستفاده‌ای را به دشمنان نداده‌اند، اکنون نیز در کنار نیروهای مسلح هستیم و اگر اجازه دهند تک به تک آماده حضور در میدان جنگ و مقابله با ظالمان هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک دهه ارتش عنوان کرد: ارتش در کشور به ویژه کردستان سابقه ارزشمندی در جهت دفاع از نظام جمهوری اسلامی را داشته و این عزیزان همواره برای مردم قابل احترام هستند.

ماموستا حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار راز و نیاز، عبادت مخلصانه، کمک به فقرا و نیازمندان شد و ابراز داشت: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما را از بلا و مصیبت و تفرقه و اختلاف دور کند.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701469

مهمترین اخبار ایران و جهان: