نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 18:39

گسترش آموزش قرآن از وظایف نظام اسلامی است

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به ظرفیت بالای قرآن در کارهای پژوهشی گفت: از وظایف نظام اسلامی، گسترش آموزش قرآن می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن در کارهای پژوهشی گفت: از وظایف نظام اسلامی، گسترش آموزش قرآن می باشد.

 رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن اشاره به نطرات ناپلئون بناپارت در خصوص معارف و اصول قرآنی بیان کرد: حتی آرزوی ناپلئون بناپارت هم برقراری حکومتی بر پایه اصول قرآنی بود و این نشان می دهد قرآن تا چه حد ارزش و مقام دارد.

وی با اشاره به وجود مجلات علمی موجود در کشور تصریح کرد: بیش از 750 مجله در رشته علوم انسانی موجود هست و تنها یک درصد از این مقالات قرآنی هستند و سهم ما در بین مجلات بین المللی بسیار کم است چرا که آنها رسانه دارند و نظریات خودشان را در دنیا منتشر می کنند و این در حالی است که ما رسانه ای نداریم و در بخش بین المللی ضعیف هستیم.

سید محمد نقیب با تاکید بر بین المللی شدن مسابقات قرآنی گفت: امیدوارم مباحث بین المللی قرآن گسترش پیدا کند تا بتوانیم حرف حقمان را به گوش جهانیان برسانیم.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636469

مهمترین اخبار ایران و جهان: