نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 11:18

اعزام بیش از ۱۷هزار زائر اربعین از خراسان رضوی با اتوبوس به مرزهای غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۷هزار و ۳۰۰زائر مراسم اربعین از این استان از ۲۷مرداد تا پایان چهارم شهریور از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای عازم مرزهای غربی کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر شهامت اظهار کرد: مسافران یاد شده با استفاده از ۴۹۷دستگاه اتوبوس به پایانه‌های مرزی به ویژه مرز مهران اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با اعزام مردمی، موکب‌ها و خادمان آن‌ها نیز از تاریخ ۲۷مرداد تا چهارم شهریور با استفاده از ۱۲۰دستگاه اتوبوس و ۸۰۰دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسایل موکب‌ها به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود اوج سفر‌ها و اعزام ناوگان اتوبوسی در محدوده زمانی هشتم تا دوازدهم شهریور روی دهد.

شهامت اظهار کرد: در اربعین سال گذشته هزار و ۶۹سرویس مستقیم اتوبوس از استان به پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه اعزام شد که امسال پیش‌بینی ما این است حداقل بین ۲۰تا۳۰درصد افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشته باشیم.

وی افزود: تعداد اتوبوس‌های فعال در سال گذشته در طرح اربعین ۶۴۸دستگاه بود که از شهرستان‌های مختلف استان خدمات‌دهی آن‌ها انجام شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بیش از هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی نیاز داشته باشیم لذا به دنبال به‌کارگیری سرویس کارخانه‌ها هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471069

مهمترین اخبار ایران و جهان: