نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 14:14

کارشناس غرب‌آسیا: تحمیل اراده ملت فلسطین به صهیونیست‌ها از دستاوردهای طوفان‌الاقصی است

کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی تحمیل اراده ملت فلسطین بوسیله مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی است.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعلام آتش‌بس در غزه، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی تحمیل اراده ملت فلسطین بوسیله مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی است. البته باید برای بررسی ابعاد مختلف این پیروزی در موضوعاتی همچون پیروزی نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی صحبت کرد.

وی افزود: در خصوص موضوع مهم پیش رو، یعنی آتش بس، رجزخوانی‌ها و ادعاهای بزرگتر از واقعیت از جانب مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو نشان‌دهنده شکستی است که در این مرحله با آن روبرو شده‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، بیان کرد: نتانیاهو ادعا می‌کرد در صورتی آتش بس پذیرفته خواهد شد که بتواند حماس را از بین ببرد، همه اسرای خود را آزاد کند، همه تونل‌های زیر غزه را تخریب نماید و مردم غزه را به نقاط معلوم و نامعلوم بکوچاند، آنگاه جنگ را به اتمام خواهد رساند. در صورتی که رژیم صهیونیستی در این مرحله مجبور شد با توجه به قدرت مقاومت و حمایت مردم شجاع غزه نه دسترسی به اسرای خود پیدا کند، نه توانست مردم غزه را کوچ بدهد و نه تونل‌های زیر غزه را پیدا کند و نه مقاومت فلسطین و حماس را از بین ببرد. حتی مجبور شد زندانیان بی‌گناه فلسطینی را در مقابل یک سوم از آنچه حماس آزاد خواهد کرد، اسرای خود را تحویل بگیرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، تغییر موثر و قابل توجهی در نگرش‌ به موضوعی به نام فلسطین، آرمان فلسطین و مقاومت فلسطین را از این پس خواهیم دید و در معادلات سیاسی امنیتی با آن روبرو باشیم و این تحمیل اراده فلسطینی‌ها و شکست رژیم صهیونیستی موضوع ماندگاری است که قطعا تحولات آینده و ژئوپلیتیک مقاومت را می‌تواند به نفع مردم منطقه رقم بزند.

صدرالحسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چه میزان احتمال این موضوع وجود دارد که نتانیاهو پس از آتش‌بس و انحلال کابینه جنگی خود،‌ محاکمه شود»، تصریح کرد: در هر حالتی که این جنگ به پایان می‌رسید، نتانیاهو باید برای پرونده‌های مختلف اقتصادی و اخلاقی به دادگاه می‌رفت. اما، شکست مفتضحانه‌ای که رژیم صهیونیستی و ارتش او پذیرفت و اتهام‌زنی‌هایی که از هفته دوم جنگ آغاز شد، نشان دهنده این است که پرونده‌های جدیدی برای شخص نتانیاهو در قوه قضاییه یا دیوان عالی رژیم صهیونیستی باز شده و رفتن دولت نتانیاهو قطعی است و این اولین و ابتدایی‌ترین نتیجه پیروزی مقاومت فلسطین قلمداد می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: محاکمه وی جزو خواسته اکثریت مردم سرزمین‌های اشغالی به ویژه خانواده اسرا و مفقودین است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582169

مهمترین اخبار ایران و جهان: