نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 18:59

هند مانع تظاهرات حمایتی کشمیر از فلسطین شد

دولت هند ضمن ممنوعیت برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم غزه، محدودیت‌های شدیدتری را علیه مسلمانان در این خصوص اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «نیوز دسک» اسرائیل ضمن اعتراف به تظاهرات گسترده در سراسر جهان در حمایت از فلسطین نوشت: «در حالی که تظاهرات حمایتی از فلسطین و حمایتی از حماس و علیه اسرائیل در کشورهای اروپایی و آمریکا جریان دارد، مقامات هند مانع چنین تظاهراتی شده‌اند». 

نیوزدسک افزود: «طبق گزارش‌ها، از نمازگزاران مسلمان در کشمیر خواسته شده که در مساجد اسمی از جنگ اسرائیل و حماس نبرند». «این امر، بیانگر تغییر سیاست خارجی هند در دوره ریاست نارندا مودی است که از اسرائیل حمایت می‌کند». 

این سایت اسرائیلی نوشت: «از یاد نبریم، فقط چند ساعت بعد از حمله مرگبار حماس به جنوب در هفتم اکتبر، مودی در توییتی نوشت، از شنیدن خبر حملات تروریستی به اسرائیل شوکه شده و برای قربانیان دعا کرده و گفت که با اسرائیل در این زمان دشوار، ابراز همبستگی می‌کند».

در تاریخ ۲۵ مهر نیز صد‌ها نیروی پلیس و شبه نظامی هند در مناطق مهم کشمیر مانع از برپایی هرگونه تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین شدند. به گفته منابع محلی در این منطقه از نصب هرگونه پرچم و نوشته نیز در حمایت از فلسطین جلوگیری می‌شود.

در همان زمان پلیس هند مسجد جامع کشمیر، بزرگ‌ترین مسجد منطقه را هم تعطیل کرد و امام جماعت آن، در حبس خانگی قرار گرفت.  با این حال، انجمن شرعی شیعیان، در شهر بدگام در مرکز کشمیر، در حمایت از مردم فلسطین اقدام به برگزاری راهپیمایی کرد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601625

مهمترین اخبار ایران و جهان: