نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 16:17

رشد ۸۱.۵ درصدی بانوان در ثبت نام نمایندگی مجلس

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: ثبت نام بانوان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبلی نیز 81.5 درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری که ظهر امروز در محل ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه از ۳ هزار و ۶۷۲ نفر ثبت نام اولیه، مدارک ۸۰۰ نفر نیز تایید نشده است، اظهار کرد: یک هزار و ۷۴۴ نفر در استان خراسان رضوی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند که نسبت به دوره قبلی ۵۶ درصد افزایش داشته است. بیشترین آمار و دلیل تایید نشدن در مرحله اول مدرک تحصیلی و تعدادی هم به دلیل موضوع تابعیت تایید نشدند.

مشهد و کلات بیشترین، قوچان و فاروج کمترین میزان ثبت‌نامی داوطلبان انتخابات مجلس

وی در ادامه افزود: حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ثبت نام ۸۹۲ نفر و حوزه انتخابیه قوچان و فاروج با ۵۴ ثبت‌نامی به ترتیب بیشترین و کمترین شمار ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده اند.

رشد ۸۱.۵ درصدی بانوان در ثبت نام نمایندگی مجلس

طباطبایی با اشاره به اینکه ثبت نام بانوان نسبت به دوره قبلی نیز ۸۱.۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ۲۳۶ نفر بانوان و یک هزار و ۵۰۸ نفر آقایان در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند. ۵۱۵ نفر از ثبت نام کنندگان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۶۵۱ نفر ۴۱ تا ۵۰ سال، ۴۶۲ نفر ۵۱ تا ۶۰ سال و ۱۱۶ نفر نیز ۶۱ تا ۷۵ سال سن دارند. بنابراین بیشترین مشارکت در رنج سنی ۴۰ تا ۵۰ سال بوده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی افزود: از این تعداد 65 نفر با مدرک فوق دیپلم و لیسانس، یک هزار و ۳۷۲ نفر با مدرک فوق لیسانس، 253 نفر با مدرک دکترا و 54 نفر با تحصیلات حوزوی نامزد این انتخابات شده‌اند.

تاکنون تقلبی در انتخابات رخ نداده است

وی در پایان گفت: وظیفه ما این است که انتخابات را سالم برگزار کنیم و اجازه ندهیم اتفاق خاصی رخ دهد. تاکنون تقلبی در انتخابات ما صورت نگرفته است. قانون باید بدون تعارف اجرا شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554325

مهمترین اخبار ایران و جهان: