نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 20:12

وضعیت غزه آیینه تمام نمای حقوق بشرآمریکایی است

معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه وضعیت غزه آیینه تمام‌نمای حقوق بشر آمریکایی است، گفت: امروز شاهد وحشیانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنایات علیه بشریت با محوریت و حمایت آمریکا هستیم.

به گزارش گروه حقوقی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در هفتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، در قم بیان داشت: اتفاقات امروز غزه، شکست اتحادیه اروپا و سایر کشورهای مدعی حقوق بشر را به‌روشنی اثبات کرد.

وی بیان داشت: هرچه می‌گذرد رژیم صهیونیستی جایگاه خود در بین ملت‌های جهان را از دست می‌دهد و به‌زودی باید این نیروی اشغالگر پاسخگوی جنایات خود در بین افکار عمومی جهان باشد.

معاون اول قوه قضاییه، اظهار داشت: تمامی قوانین بین‌المللی و علمی اثبات می‌کند که اسرائیل یک رژیم اشغالگر و فلسطین اشغال‌شده و فلسطینیان آن تحت ظلم هستند.

وی با تاکید بر حق عرفی و بین‌المللی مردم فلسطین در تعیین حق سرنوشت، یادآور شد: طبق قوانین بین‌المللی سایر ملت‌ها نیز وظیفه‌دارند مردم فلسطین را در تحقق این حق طبیعی کمک کنند.
مصدق خاطرنشان کرد: غزه امروز مانند یک زندان در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و تمامی قوانین مربوط به سرزمین‌های اشغالی بر آن مترتب است و تمامی کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و سایر موازین و قواعد عرفی که باید توسط رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه در نظر گرفته شود که رعایت نمی‌شود.

جنایات صهیونیست‌ها نیازمند تحقیقات مستقل است/ مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها توسط دستگاه قضایی ایران

وی بیان داشت: کشتار بیش از ۱۷ هزار نفر که بیش از دوسوم آن‌ها را زنان و کودکان شامل می‌شوند در کنار حمله به نهادهای دینی و بین‌المللی، شهادت خبرنگاران و غیره همه مصداقی از نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت است.

مصدق گفت: اگر تحقیقات مستقل انجام بگیرد عمق بیشتری از جنایات صهیونیست‌ها در نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و کشتار دسته‌جمعی محقق می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه، تصریح کرد: در ۲ ماه اخیر مقالات مختلفی از سوی حقوقدان بین‌المللی منتشر شده که در بیشتر آن‌ها جنایات صهیونیست‌ها محکوم‌ شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۸ کشور دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و چون این جنایات در یکی از کشورهای عضو سازمان بین الملل انجام‌ گرفته‌ دیوان بین‌المللی کیفری در برابر یک آزمون بزرگ در دفاع از مردم غزه قرار دارد.

مصدق، اظهار داشت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی مستندسازی جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را آغاز کرده‌است و در تدوین این مستند محوریت امریکا در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی مورد توجه خواهد بود.

در بخش پایانی این کنفرانس ضمن رونمایی از پوستر دبیرخانه شهدای راه قدس، از شماری از خانواده‌های شهدای راه مبارزه با اسرائیل غاصب از جمله خانواده شهیدان محسن فخری زاده، طهرانی مقدم، کربلایی‌ها و لطفی نیاسر تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600525

مهمترین اخبار ایران و جهان: