نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 12:53

تلاش برای رسیدن به شرایط قبل از آتش سوزی منطقه ویژه در حداقل زمان

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مرکز انجام شده و به میدان آمدن همه بنا بر این است که از گسترش آتش در منطقه ویژه جلوگیری شود و در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: روز گذشته شاهد حادثه ناگوار آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بودیم.

وی از همه اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و عملیاتی استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با کار هماهنگ و تیمی که صورت گرفت اقدامات شایسته و خوبی در راستای مهار آتش و پیشگیری از خسارت های بیشتر صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت خوب و مطلوب در صحنه و میدان عمل سبب شد تا حریق به بقیه واحدها گسترش نیابد و از خسارت های بیشتر جلوگیری شود، اضافه کرد: با وجود خسارت های مالی وارد آمده به این واحد تولیدی در استان خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

قناعت به آماده باش کامل دستگاه های امدادی و عملیاتی و همچنین دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان تا پایان کامل عملیات مهار آتش تأکید کرد و گفت: لازم است تا پایان کار و حصول کامل برای رفع خطر همه دستگاه های امدادی، عملیاتی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان انفجارهای بعدی وجود دارد، گفت: اگر چه خطر اصلی رفع شده و در اکنون در مرحله کنترل حادثه هستیم ولی احتمال انفجارهای بعدی وجود دارد.
 
استاندار خراسان جنوبی از انتقال فوم سنگین از تهران به استان برای مهار آتش خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از تهران فوم های سنگین به استان انتقال می یابد و همچنین بسته‌های یودید پتاسیم برای خفگی آتش نیز به مقصد استان بارگیری شده و به زودی وارد استان می شود.

قناعت با بیان اینکه در محله کنترل حادثه قرار داریم و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد، یادآور شد: براساس آنچه کارشناسان بهداشت اعلام کرده اند دود حاصل از این آتش سوزی مشکلی برای تنفس ایجاد نمی کند و مردم نباید نگران این موضوع باشند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از رسانه ها برای اطلاع رسانی به موقع این حادثه به مردم افزود: اطلاع رسانی ها باید هماهنگ بوده و با محوریت صدا و سیمای استان صورت گیرد.

وی در مورد بیکاری ۱۲۰ کارگری که در این مجموعه مشغول فعالیت بوده اند گفت: با هماهنگی که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین پیگیری های سرمایه گذار این واحد تولیدی قرار است بیمه بیکاری برای این کارگران برقرار شود و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تلاش شود تا در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم، یادآور شد: هماهنگی هایی که با تهران صورت می گیرد و همدلی با کارهای مشترکی که صورت می گیرد بنا بر این بوده که جلوی گسترش آتش گرفته و در حداقل زمان به شرایط قبل از حادثه برگردیم.

قناعت خاطرنشان کرد: در جوار پالایشگاه دچار حریق شده، مینی پالایشگاه دیگر آماده بهره برداری بوده که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601069

مهمترین اخبار ایران و جهان: